Gå til innhold

noen her som har psoriasis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

>Tror jeg begynner å få det, har en rød flekk på låret som blir større og større... den er røde rundt og lysere inni og tørr.. moren min har en kraftig type av psoriasis så muligheten er jo der, men er dette noe legen kan ta prøver på eller ser de bare på den og avgjør utifra hvordan den ser ut? finnes det noen gode behandlinger på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligner det på din mors flekker? Dersom det gjør det, så er det mest sannsynlig at det er psoriasis...

Legen kan ta vevsprøve, som sendes inn, men det har ikke jeg gjort. Legen kan nok se det også, hvertfall en hudlege. Jeg bare vet at det er det jeg har:) Får salve med hudlegen(Dermovat), de salvene/kremene vanlige leger kan skrive ut, er for svake.

Jeg har bare en flekk, og har hatt den i mange år. Innimellom kommer noen til, men de forsvinner etter en tids behandling. Hadde jeg "giddet" så hadde jeg nok fått vekk den ene jeg ha, også. Men den er så lett å glemme:)

Det finnes ulike typer psoriasis. Og det er arvelig. Min mor har det kraftig, også.

Skrevet

Du skriver at du har en flekk som blir større og større, er den ring formet??

Skrevet

Det kan være det som heter ringorm. Da må du til lege, du får medisin. Det er liksom en rød ring som er lys inni. Jeg hadde det en gang, men husker ikke helt hvordan det var. Jeg var liten:)

Skrevet

ja det er en ring som blir større og større...

Skrevet

Det var det jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, at du har ringorm som hun under her sier. Det er en rød ring og huden i midten er lyser og det klør.

Om du her katt så kan det være smittekilden.

Det er ikke bokstavlig en orm i huden, men faktisk har du en sopp infeksjon i huden og da må du få deg salve.

Ta kontakt med din fastlege, så er problemet løst:-)

PS. etter hva jeg vet så er det veldig smittsomt!!!!

Skrevet

har psoriasis i ørene, det klør og væsker og gjør vondt..., har hatt det i over 15 år:-(, jeg har også en mor med psoriasis og det er visstnok veldig arvelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...