Gå til innhold

Sover barna i senga på dagtid også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor her hjemme har begynt rulle fra mage til rygg og motsatt så nå er det veldig skummelt å la henne sovne i sofaen når hun skal sove på dagtid.

Hvordan gjør dere det?

Vurderer å sette opp reisesenga hennes på stua.

I vogna går ikke, slår seg ikke til ro der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er redd for at hun ikke skiller dag og natt om hun får sove i senga si på dagtid også. Men har tenkt på det å la det være lyst og fratrukket himmelen på senga.

Hva gjør dere andre?

HI

Skrevet

Alle mine tre har sovet enten i senga si eller vogna på dagtid, gjerne begge deler i løpet av en dag. Skillet mellom natt og dag er ikkenoe problem, til dagsoving går vi jo ikke gjennom kveldsritualet med vask og pysj, ikke drar vi ned rullgardinen så det blir mørkt heller. Har aldri vært noe problem her.

Skrevet

Da hun var helt liten var det vogn vogn vogn. Fra 3 mnd begynte jeg bevisst med sprinkelsengen fordi jeg begynt å bli lei av å MÅTTE gå ut, kle på etc. Første luren gikk fint etterhvert, andre luren måtte jeg fortsatt gå ut.

Fra ca 9 mnd alder kunne jeg legge henne i senga til begge lurer.

Tror ikke det er problem å skille mellom natt og dag. Jeg brukte ulike rutiner før daglurene og natten.

Skrevet

brukte å sette bordet helt inntil sofaen, og puter inntil bordet når hun lå på sofaen når hun var begynt å rulle. Hun sov stortsett i vogna på dagtid da, i kjellern.

Når hun ble litt større fikk hun eget lekerom med madrass på gulvet, der brukte jeg av og til å legge henne, og nå går hun selv og legger seg der om hun er trøtt på dagtid.

Skrevet

Vi holder på å pusse opp hennes rom nå, så da komemr det til å være en gjesteseng innpå til henne, så kanskje hun skal sove der på dagtid, og i sin egen seng på natta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...