Gå til innhold

Pollenallergi? Vallergan...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første spørsmål: kan en 1åring (12 mnd) ha pollenallergi? Har lest at de ikke utvikler det før etter et par år, men barnelegen sa at jenta vår godt kunne ha det. Vi mistenker det fordi det renner fra øyne og nese, hun klør, hun nyser (dette har pågått hele våren), hun har astma (allergi og astma henger ofte sammen) og begge vi foreldre har pollenallergi.

Barnelegen syntes pollenallergi hørtes sannsynlig ut og foreslo at vi begynte med Vallergan. Han sa at det ikke var noe problem, og hun kunne stå på det lenge. Jeg har fått med meg debatten om Vallergan (både her inne og andre steder), og jeg trodde ikke det var så uproblematisk. Men kanskje man må skille mellom Vallergan som allergimedisin og sovemedisin? Og har man noe alternativ til Vallergan? Finnes Zyrtec til så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det går an å skaffe Aerius mixtur til de minste barna. Går an å spørre legen på helsestasjonen slik at du får en annen leges råd og veiledning om vallergan er det eneste alternativet barnelegen nevnte.

Vallergan er søvndyssende, men fungerer også mot kløe og allergi. Jeg har selv prøvd det og syntes ikke dette funket bra for meg. Mye ubehag når jeg sto opp om morgene osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...