Gå til innhold

gå fra ungene i badekaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på to år som elsker å bade. jeg bruker tiden til å rydde på badet, vaskerom og gang.

har baderomsdøra åpen, men kan tillate meg å tikke inn på kjøkkenet sette vannkokeren på, ut å sjekke, inn igjen på kjøkkenet å helde vannet på babyglasset til minstemann, ut å sjekke, springe opp på soverommet å hente skittentøy, ned å sjekke osv

vanligvis hører jeg han hele tiden, jeg får gjort mye i huset, eller ammet minstemann sittende på dolokket, det e ro og alle er fornøyde, og jeg er aldri borte mer enn i 30 sekunder, tror jeg

er jeg den eneste her, er dette helt uansvarlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det samme, men nå har vi ikke badekar lenger.. Savner det veldig!!!

Skrevet

Helt i orden.

Slik gjør jeg med min 4 og 2 åring også.

Skrevet

Jeg har en liten hangup på det med barn og badekar, for en bekjent av min mor mistet en liten jente i en drukning i badekar. Så jeg er kjempeforsiktig der, selv om jeg generelt sett ikke er hønemor. Men tretti sekunder er greit.

Skrevet

Der er jeg helt uenig. Jeg går aldri fra mine barn når de sitter i badekaret, og tretti sekunder kan være det som skal til for at tragedien inntreffer.

Skrevet

Storesøstern til ei i klassen min druknet i badekaret da hun var 4 pga at mamman drev med flere ting samtidig. Helt uansvarlig. Mye verre en å ha bilsete feilvei.

Skrevet

Hadde aldri gått fra mitt barn i badekarret og jeg er ikke av den forsiktige typen. 30 sekunder er dessverre nok for drukningsdød. Huff så negativ jeg virker nå, men dette er noe jeg har tenkt mye på.

Skrevet

IKKE GJØR DET!

Jeg var i naborommet noen sek når min sønn på 2 år badet. Reagerte på rytmiske lyder fra badet. Han lå på ryggen og sparket fra med beina. Øynene og munnen var vidåpne. Vannet rakk bare rett over ansiktet.

Han holdt på å drukne.

For alt i verden.

Ikke gå fra barnet ditt...

Jeg sliter fryktelig med disse tankene og synet av sønnen min sin kamp i vannen..

Skrevet

Jenta mi er bare 14 mndr enda, men for meg er det helt utenkelig å forlate henne. Kun for å ta handduk i skapet som står 2 meter unna. Er livredd for at hun skal drukne, det kan skje fortere enn du aner!

Skrevet

Sorry, men det kan skje mye på 30sekunder i forhold til en toåring og vann, tenker på å slå seg i hodet og ligge under, jeg ville ikke gjort det, men det er nå meg da!

Skrevet

Kan gå inn på naborommet og hente nattøy eller reie opp seng når dattera på 4 DUSJER, men aldri når hun bader. Kunne ikke falle meg inn å gå fra minsten på 2 uansett om det ikke var mer enn 5 cm vann i karet... (de kan også falle og slå seg - vått kar er glatt)...

Jeg ble litt forferdet da jeg leste forrige tråd om dette - der alle (så og si) mente det var helt ok å oppholde seg utenfor baderommet mens 2-åringer badet... Godt å lese at de fleste denne gangen mener det er uansvarlig - FOR DET ER DET!!!

Skjønner det kan være dygt å sitte å vente til ungene har badet fra seg, men jeg benytter sjansen til å vaske over badet:) Og når jeg er ferdig er det hårvask og opp fra badekaret;)

Skrevet

Jeg må bare få signere anonym over her. For jeg har opplevd nøyaktig det samme. Her å, sklei under mens jeg sto med ryggen til å hang opp tøy, vidåpne øyer som "så rett i meg", og sparka og plaska... Og jeg kommer aldri aldri Aldri til å glemme synet av en liten kropp sin kamp mot vannet. Helt forferdelig. Og dette skjedde med meg i samme rom bare med ryggen til. Men ble nok fort 10 sekunder uten tilgang på luft og lunger fulle av vann.!!!

Skrevet

JA hvis mødre ikke gidder å sitte å vente på at barnet koser seg i badekaret får de heller dusje ungen da, ser på bading av ungen som en koslig aktivitet jeg da, på lik linje med å leke med barna ellers!

Alt det andre de absolutt må gjøre mens ungen bader har de tid til etterpå mener jeg, det tar jo bare noen sekunder uansett sier de

Skrevet

Det hadde jeg aldri turt må jeg innrømme, har veldig respekt for drukningsfaren.

Skrevet

Uff, jeg pleier også gjøre som HI. Etter å ha lest alle svarene fikk jeg dårlig samvittighet. Min 2åring sitter på en badematte, og har lite vann i badekaret. Og har aldri sklidd under vann i badekaret i løpet av det året han har badet i badekar (vi fikk først badekar for et år siden). De ungene her som har sklidd under, har de sittet på badematte? Synes det gjør stor forskjell. Men - kommer nok ikke til å gå ut fra badet mer nå.

Skrevet

Går aldri ut av badet når snuppa bader!! Så uforsiktig er det, for meg, utrolig at noen kan være!

Skrevet

badematte er ingen sikkerhet spør du meg, mitt barn lente seg framover for å få tak i en leke, velta på magen, jeg satt vedsiden og fikk løfta barnet fort opp, men hodet kom under vann, tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde vert der........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...