Gå til innhold

er det ok med bilpute når

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet er 109 cm lang og veier 19 kg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Det går jeg ut fra, så lenge beltet passer ordentlig da. Men vanlig bilsete med 5 punkts sele er selvfølgelig sikrest så lenge den passer. Jeg bruker bilpute med rygg til lillemor på korte turer i den ene bilen. Hun er 2,5 år, ca 96 cm og 12-13 kg.

Skrevet

tenkte det kunne være greit med en bilpute istedenfor og ta ut setet de gangen ho skal kjøre med andre. Litt mindre jobb med bilputa.

Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert på området.

Målene sier meg ikke så mye, men jeg ville vel ikke gjort det. Så lenge barnet er innenfor den alder/vekt/lengde som krever barnesete så ville jeg brukt det. Puten har ingen polstringer så det eneste den gjør er å løfte barnet opp til setebeltet.... Den vil ikke hjelpe stort under en evt. ulykke.

Skrevet

Eller ha en bilpute i tillegg som du bare kan ha hjemme i gangen evt i bagasjerommet på bilen.Du kommer jo til å få bruk for det selv ettersom h*n vokser. Men jeg ville kjøpt et slikt sete med rygg, tror det er besafe det vi har, kan brukes lenge, da ryggen kan reguleres opp etter som barnet vokser. Ta med barnet og bilen til en bilforhandler hvor du kan prøve setet i bilen i forhold til barnet.

Skrevet

det var det jeg tenkte da, ha bilputa i tillegg. Vi har sete med rygg i bilen vår, men det er mer jobb og flytte. Og en bilpute er jo enklere. greit når de skal ha det i barnehagen når de skal på tur og. Litt mindre enn bilsetet.

Skrevet

Vi bruker alltid bilsetet på lengre turer/ut av by-kjernen. Ville satt setet av i barnehagen om de skulle på lengre turer.

Skrevet

regner med at jenta di er ca 4 år?

Skrevet

Datteren vår på 4 år bruker sånn bilpute med rygg. Det finnes jo ikke noe enklere her i verden enn å flytte dette fra bil til bil, så jeg hadde nok gått for det (pute MED rygg altså). =)

Skrevet

Dersom barnet ditt sitter forovervendt er det vel en grense på 18 kg for å bruke 5-punktsselene? Det er det ihvertfall på det gamle setet til størstejenta (akta graco sitt). Er usikker på om det er samme kg-begrensing hvis barnet sitter bakovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...