Gjest Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hum hum. Sitter litt og teller på knappene her nå - jeg TROR vannet mitt har gått, men jeg er liksom ikke sikker... Skal jeg da ringe føden med en gang, eller er det ålreit å se det an hjemme en stund for å se om det blir noe mer av det? Historien er at vi dro til byen i dag i ellevetida, og da kjente jeg at det plutselig rant avgårde en "flom" med utflod. Såpass at det trakk lett igjennom buksa. Velvel, bare å knytte jakka rundt livet og ta det som en av de irriterende sideeffektene av graviditeten, tenkte jeg. Vel framme i byen fant jeg meg en do (ca 30 min senere), og da rant det fortsatt tyntflytende slim, nesten som vann, og helt blankt. Men ikke mye... Så det var bare å pakke dopapir nedi og late som ingenting Dagen har fortsatt med at det stadig siver ut litt, spesielt hver gang jeg reiser meg. Ikke nok til at det liksom er noen sånn "aha, nå gikk vannet"-følelse over det, men mistenkelig mye til å være utflod (det kan vel nesten være snakk om et par desiliter sånn alt i alt). Og når jeg kom av bussen i stad etter å ha sittet en halvtime, var det såpass mye som kom at jeg var gjennomvåt til midt ned på lårene på begge sider... Helt blank væske, lukter veldig likt fostervann (har tatt i mot noen hunder og katter og kalver og pokker vet i min tid, og fostervann lukter vel stort sett likt hos de fleste). Men så blir jeg usikker igjen da... og hvis jeg ringer føden nå, ber de meg sikkert komme inn på en sjekk. Da må vi enten ta taxi tre mil, eller få stefaren til sambo til å kjøre oss (eller ta bussen, haha - det hadde virkelig vært noe om vi tok rutebuss til føden!). Taxi helt inn til byen blir en formue, minst. Og tigger vi skyss så blir det bare teit hvis det ikke er noe allikevel, for da vet jo plutselig slekta at vi har vært der på sjekk og sånn... Er det teit å bare se det an litt utover kvelden? Jeg BØR egentlig ringe, bør jeg ikke? -termin er på torsdag, menstermin i morra, og hodet var festet på forrige kontroll, så det er liksom ingen akutt fare føler jeg... men kan jo hende føden vil ha en "heads up" på at vi antagelig kommer i løpet av helga, eller? Har forøvrig hatt litt kraftigere kynnere i dag enn ellers, men det KAN jo komme av at jeg har vært ute og trødd i byen også... Akk, jeg som ønsket meg en fødsel som bare slo meg i trynet og sa "NÅ DRAR VI" når den tiden kom, for sniker den seg innpå sånn som dette så blir jeg bare usikker og tror det er tull...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg hadde ringt. Det er jo mulig de synes du kan se an til i morgen også. Ofte så kommer jo da riene etter en stund, og da må dere jo dra uansett Og har sykehuset sagt at du skal inn på sjekk så vet jo stefaren til samboeren deres at det ikke nødvendigvis er noe, men han argumenterer nok ikke med jordmødre og leger
Kaosmamma' n Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Kan høres ut som du har hatt en begynnende fostervannsavgang, dette er ganske så normalt og kan pågå over flere dager. Skulle du føle at ting blir vondt utover kvelden, bør du kontakte sykehus.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hm. Begynner å kjenne at det knurrer litt i korsryggen, men... Tja. Vi lager ferdig middagen og så ser vi Hadde selvsagt vært typisk om hun kommer i kveld/natt, for vi skal i 30-årsdag til broren til sambo i morra
En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Hehe Jeg lager meg avtaler nesten daglig nå, kanskje jeg plutselig ikke kan møte på en av dem? Det hadde vært noe Når har/hadde du termin? 14 dager igjen her og merker mer og mer murringer og hardere kynnere som setter seg i ryggen...
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 termin på torsdag (altså, om seks dager). Menstermin i morra da, så jeg hadde kanskje håpet at hun kom litt før...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Kan nok virke som om mensterminen stemmer ganske bra da Lykke til!!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Takktakk Jeg kommer sikkert til å snuse innom her en gang i mellom utover kvelden - fram til vi eventuelt drar...
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Jaja. Vi ringte, siden gubben var litt usikker på hva vi skulle foreta oss videre og ikke helt slo seg til ro med min "pøh, det gjør jo ikke vondt enda"-holdning. "Kom inn", sa damen. Og så sa vi at "jammen, vi har ikke bil og det er tre mil å kjøre...?" "kom inn, overnatt her" sa damen. Jaja. Da ble det i alle fall ikke noen film på oss i kveld Så får vi se, om vi kommer tilbake med eller uten baby. Har ikke heeelt troa, men det er vel ingen vei utenom lenger uansett, har vannet gått så skal hun vel ut snart samme hva jeg tror... Passe god timing at jeg nettopp satte på vaskemaskin og oppvaskmaskin da, bare for å være sikker på at vi måtte dra før det ble ferdig liksom
En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Masse lykke til Skal se dere er foreldre i løpet av morgendagen! Og dere kan jo ta med pc og film om dere skal overnatte der, så blir det film likevel
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 ...eller vi tar med svigermor og hennes bil, og kommer oss hjem igjen... Joda, det var nok fostervann, men uten rier ble det straks retur og kom tilbake på sjekk i morra. Fikk med drosjelapp hjem i tilfelle noe skjer i natt, og beskjed om å komme tilbake i morra, eller hvis tempen stiger til over 37,9 grader, eller hvis vannet skifter farge, eller... "hva om babyen kommer?" spurte sambo. "joda, du skal få lov å komme da også..." sa jordmor Så da ble det film allikevel Og bamsemums, og cola Kjenner det begynner å ta seg opp med kynnerne nå - neeeesten så det gjør vondt, så det blir nok straks i løpet av natta allikevel tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå