Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Sjekket opp i bokmålsordboka, men skrver det tydeligvis feil Kunde portofølge portofjøje port.. BLÆHH Klarer jo ikke srive i dag jo!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Men når jeg Googler får jeg opp portofølge (sikkert mange som nettopp skriver dette feil kanskje)? Bokmålsordboka godtar portefølje, så du har rett =) Skrives det kundeportefølje eller kunde portefølje? HI
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Kundeportefølje i ETT ORD!!!! Det er den nye sykdommen blant folk å dele opp ord, skjønner ikke hvorfor. Meningen blir jo borte når du deler det opp, da står det bare kunde og portefølje der, helt meningsløst
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Når man googler et ord, så henviser den jo til det man leter etter. Men om du tar å ser etter øverst på google siden, så skal det stå i rødskrift : Mente du: portefølje (selve ordet står da i blått) Der får du opp den riktige måten man skriver ordet om du har skrevet det feil:-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Skrives det virkelig portefølje altså?? Jeg var sikker på at det var portefølge, med G altså.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Hør på hvordan du uttaler det....du sier jo portefølje med J i ordet og ikke med G. Om du fortsatt tviler så les dette : TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) portefølje porteføl'je m1 (fr portefeuille) 1 dokumentmappe 2 samling av verdipapirer aksjep- 3 i forb statsråd uten p- uten eget departement Dette er hentet ut av norsk ordbok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå