Løvetannfrø;-) Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hvor ofte bruker dere den iløpet av en uke?? Har lest her inne om at de "kan" vær skadelig?!?! Men vet jo at om det er UL med lydbølger som blir sendt ut av den doppleren, så er det ikke skadlig. Eller at den bare forsterker lydene den fanger opp. Det er jo sonar som er farlig og det hadde ikke blirr godkjent for salg her i norge!
Løvetannfrø;-) Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. juni 2008 Dytter meg pent opp igjen jeg, for det må da være noen der ute som kan svare:-)
Girlygirl83 Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Hvis du leser i boka På Vei av Gro Nylander så skriver hun at dopplere de bruker hos legen/jordmor ikke bør brukes for ofte. Husker ikke akkurat hvorfor, men de vet ikke helt hvordan dette påvirker fosteret. Er jo helt ok å sjekke fosterlyd på hver kontroll hos lege/jordmor, men jeg hadde ALDRI brukt det hyppig hjemme. Hva er vitsen egentlig?
Løvetannfrø;-) Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2008 Grunnen til at jeg lurte er jo fordi jeg går å vurderer å kjøpe meg en sånn, men hvis man nesten ikke kan bruke den da er det jo ikke noen vits!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Jeg kjøpte en Angelsound doppler på ebay, og der fikk jeg den for 200 kr. Har ikke brukt den mye, prøvd et par-tre ganger uten å finne hjertet, og en gang har jeg funnet hjertet. Den kommer nok ikke til å brukes mye hos oss, men syns ikke de 200 kr var så mye.
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 jeg har.. har prøvd en del ganger,fant hjertelyden for første gang i går.. fant den ikkefør jeg kjøpe glidemiddel å brukte istede for babyolje/krem. jeg er 12+5 idag:) måtte lete lenge og fant den da elt ede ved skambenet.. men veeeldig svak lyd. men ingen tvil om hva det var dasånn som hjertet raste i en voldsom fart,hehe var deilig å høre,har ikke fått høre hos legen enda så..
ltn :) Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 jeghar oxo en sånn å har funnet hjerteslagene jeg oxo tror ikke di kan være så skadelig for di selger dem her i norge og.
Zliss Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Har kjøpt MAS babywatcher, brukt den ganske ofte... Ikke noe farlig som jeg vet, du får jo bare høre hjertelyden=)
Trollkatt Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Poenget er vel at ingen vet 100% sikkert om det er skadelig eller ikke. Man antar at babyen ikke tar skade, men man anbefaler også at man ikke bruker det mer enn høyst nødvendig i tilfelle det kan ha negativ effekt. Er jo derfor mange jordmødre bruker jordmorstetoskop for å høre hjertelyden. Den forrige jordmoren jeg gikk til nektet å bruke doppler fordi det har vært i bruk såpass kort tid at man ikke har kunnet måle langtidseffekten ennå. Hun jeg går til nå er helt ukritisk til bruken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå