Gå til innhold

Angående å be om hjelp til betaling (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut i dag at skattepengene mine ikke kommer før i oktober! Har aldri hendt før, så jeg hadde jo regna med å få dem på juni. Vi har en god del innkjøp igjen til bryllupet, og som sagt, har vi ikke de pengene vi hadde regna med.

Svigers har tilbudt seg å betale middagen (for lenge siden), og min mor skal stille hus og hage til disposisjon, pluss at hun har ordnet alt av blomster osv. Skal ha hagefest, og hun er den med størst hage, pluss at hun tilbød seg at vi kunne ha det der hvis vi ville.

Min far (foreldra er skilt), har ikke tilbudt seg å hjelpe til med noen innkjøp, men jeg lurer på om det blir frekt av meg å spørre om han kunne tenkt seg å hjulpet til med å betale for ølet? Eller låne oss pengene til vi får lønn (får lønn på den dagen vi gifter oss).

Synes det er litt ubehagelig å spørre om hjelp til betaling, men vi har liksom ikke så mye valg nå. Blir kjedelig med et bryllup uten øl og liksom.

Så hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvordan forhold dere har. Jeg hadde nok ikke gjort det, hadde heller lånt litt mer penger i banken. Akkurat nå er det et lett valg for oss da vi nylig gikk over til rammelån, og dermed kan låne litt mer akkurat når det passer oss - så man bør ha kontroll på økonomien for å ha det da.. men det kan jo også tenkes at faren din har tenkt på å bidra med noe, bare ikke sagt noe om det?

Skrevet

Vi har et veldig bra forhold. Og han har helt sikkert ikke noe imot å hjelpe til.

Vi skal ha et lite bryllup, så det er ikke snakk om mange kassene med øl.

Takk for svar :)

Skrevet

Hadde det vært meg, så hadde eg sagt det som det er, og spurt om vi ikke kunne låne litt penger inntil vi fikk lønn eller skattepenger...

Skrevet

Oki. Tror nok det blir til det med oss. Har prata litt om det, og vi har liksom ikke så mye andre alternativer.

Skrevet

Jeg ville bedt om å få låne pengene, så kan han heller selv si han kan betale det. Liker ikke å be om å få penger...

Skrevet

Akkurat sånn tenker jeg også. Men har snakka med han om det, og det blir greit. Takk for alle svar :)

Skrevet

Jeg må si at jeg synes foreldrene på begge sider skal bidra i ett bryllup til sine egne barn, i tillegg er jeg kanskje litt gammeldags. For da jeg giftet meg for vel 8 pr siden betalte ikke jeg om min kjære annet enn ringene selv. Jeg er av den oppfatning av at foreldrene skal dele på utgiftene, men så hadde ikke vi ett stort og glamouriøst bryllup heller da. Vi var totalt 102 gjester inkl. oss selv da.

Men en annen mulighet er jo at du kan gå i banken og forklare situasjonen og spørre om å få en flexikreditt-konto som du kan bruke til bryllupsinnkjøpene deres, der betaler du inn d du kan og når du kan, bare du betaler inn hver måned. Det kan jo absolutt være en mulighet om du ikke har lyst å spørre om hjelp, men jeg synes d absolutt er verdt ett forsøk :o)

Lykke til med bryllupet og fremtiden :o)

MVH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...