Gå til innhold

Visste du hva du fikk...? (kjønn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i begynnnelsen av januar, 2. januar 2009. Snart 3 mnd på vei..

Kjæresten min synes det er veldig stas å få vite om det er gutt eller jente, men jeg synes det er vel så hyggelig å få det som en "overraskelse" når h*n blir født..

Visste dere kjønn? Er jo mest praktisk, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi visste! Er ikke alltid du kan velge bort det å vite når du venter gutt da. Vi så tissen dingle på ul vi:)

Skrevet

Første gang ville vi ha hele fødselsopplevelsen fullkommen ved å ikke vite på forhånd "hvem" som var der inne. Jeg ble lagt inn på sykehus med nyrebekkenbetennelse i 7.mnd, og da "feilsnakket" legen seg og omtalte babyen som "hun" hele tiden... Men jammen kom det ikke en gutt ;-) Andre gang ville vi vite det, av praktiske grunner :-)

Skrevet

Vi visste ikke, men jeg angret skikkelig på at jeg ikke visste det. Hadde lyst å holde det hemmelig for familien da, men hadde lyst å vite det selv. Forberede meg ordentlig, finne navn og begynne å bruke det osv..

Men,det var jo ekstra spennende da han ble født, så klart.. :) Og litt gøy å gå å lure.. Men kommer til å spørre neste gang..

Skrevet

Viste det med førstemann og vet det nå.

Overraskelsen er da like stor uansett når en får vite det.

Skrevet

Vi har visst det begge gangene...

Ser ikke helt hvorfor man skal bli mere "overrasket" når baby kommmer ut enn man blir på UL jeg da.... Største overraskelsen er jo hvis de tar feil på UL... Hihi...

Skrevet

Nei, vi viste ikke - ville ikke vite. Kanskje vi vil vite med neste mann når den tid kommer, men har ingen behov for det.. De store tingene vi skulle kjøpe inn, skulle være kjønnsnøytrale uansett.

Skrevet

Vi fikk vite det på ultralyd at det var jente, men de kunne ikke si det med 100% sikkerhet.

Så vi fortalte det ikke til noen.

Kjøpte alt kjønnsnøytralt, og ventet med sengeklær, gardiner o.l til etter fødselen. Og så kjøpte pappan og jeg en bærepose med rosa klær sånn i tilfelle :)

Ganske spennende å ikke vite sikkert hva man får, men samtidig er det MYE av tingene vi kjøpte kjønnsnøytralt som vi ikke har brukt..

Skrevet

Viste det sist og vet det nå. Mannen min som så gjerne ville vite det sist og jeg tenkte at han får vel få den siden jeg sikkert kommer til å få vilja mi resten av svangerskapet. Angret ikke et sekund. Vi hadde liksom et forhold til henne før hun kom ut. Var på 3d ul også.

Har gjort det samme nå og har navnet klart til lillebror. Frøkna snakker med lillebror i magen og det er klart lettere å kjøpe inn klær nå i forkant. Lite kjønnsnøytrale klær i kjedebutikkene i grunnen.

Skrevet

Ja, vi visste.

Syns det var sååå moro å få vite og endelig bestemme navn :o)

Hadde risikosvangerskap med mange ul, så så ingen grunn til å "skjule" det.

Skrevet

Ja, jeg visste. Fra uke 13+5:) Er altfor nysjerrig jeg.. Beundrer de som klarer la være, virkelig, hi hi.

Skrevet

Visste det begge gangene, er alt for nyskjerrig til å ikke vite =)

Skrevet

Var på 3d ultralyd og fikk vite. Kjempe koselig å kunne forbrede så smått og bare ha jentenavn i hodet :)

Skrevet

Har ikke visst det noen av gangene, synes det er en fin "bonus" når fødselen er over å få vite hva det ble :)

Skrevet

Visste ikke med eldste....ville vite, men gikk ikke an å se på den ordinære ul.

Visste med yngste, det var pga ekstra ul. Ellers hadde vi ikke visst det. Gikk nemlig ikke an å se på den ordinære ul.

Skrevet

Visste ikke de fire første. Men de to siste visste jeg.

Egentlig mye mer spennende når man ikke vet, mend et er jo veldig praktisk å vite.

Skrevet

viste begge, men det er jo ikke 100 % for det.

Synes det blir litt mere personlig å vite om det er hun eller han.

Skrevet

Vi ville ikke vite det. Angrer ikke.

Skrevet

Ja. Eg hadde eit utrulig sterkt behov for å vite det. Veit ikkje kvifor.

Skrevet

Nei, vi valgte å ikke vite. Veldig gøy og spennende å gå og lure. Jeg tror ikke vi vil vite neste gang heller.

Skrevet

Vi visste det med begge.

Vi visste det "av oss selv". Magefølelse + formen min. Men fikk det bekreftet på ul.

Syntes det var veldig fint å vite det for å kunne kommunisere bedre med "magen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...