It's all about me Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hva har de der og hva må jeg ta med selv? Vil ha med minst mulig, gidder ikke komme med trillebag, handlenett, en plastikkpose og håndveske som jeg gjorde siste gang på Haukeland, ha ha ha.. Vanlig bleier eller tøybleier? Ammeinnlegg? Bind? Klær til vesla? Helsetepper? Noe annet som er greit å vite?
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hei og lykke til med fødsel på Relaxing Voss ;-) Jeg fødte på slutten av året i 06, regner med at standaren ikke er blitt dårligere siden jeg var der. Jeg hadde med alt for mye selv. De har vanlige bleier til barnet, bind til deg (ekstra store nattbind) ammeinnlegg i ull får du kjøpt på barsel, helsetepper og klær har de også til babyen. Men som de sa, veldig kjekt å se noen i sivil for en gangs skyld - da jeg kledde babyen min med klær hjemmefra ;-)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 PS : jeg logger av nå, men send meg PM hvis det er noe mer du lurer på :-)
It's all about me Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Takk. Ja kommer til å ha med egne klær også, men ting blir fort sølt til så er greit å vite at jeg ikke trenger å ha med en haug ekstra til henne sånn i tilefelle. Det de har der er det like håpløst som på Haukeland. Knytetopper i str 80?? Og jeg kommer heller ikke til å savne de elendige tøybleiene de har på Haukeland heller. Det kan ikke være slik tøybleier skal være vel...... Gleder meg til å teste Voss, har hørt så mye bra om de ) Eneste minuset er vel at de ikke har egen barnelege, men regner med at de vanlige legene der ikke er langt unna og har litt peil de også.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Har født på Haukeland selv også, og det ER helt anderledes på Voss. Men det må oppleves :-) Når det gjelder str på baby klærne husker jeg ikke, husker bare at det var klær som var for små til min store jente, så de har nok varierende str. Det at de ikke har egen barnelege, var ikke noe minus for vår del. Han som er overlege på Føden er også overgynekolog og spesialist i fødselshjelp. Jeg kan fortelle mer detlajert på PM evt, men kort fotalt, jeg fødte en STOR jente, det ble dramatisk på slutten (kunne gått fryktelig galt ) men takket være alt-mulig-doktoren så endte det godt :-) Klem til deg fra meg, NÅ logger jeg av ;-)
LegallyBlond Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Jeg fødte der for 1 år siden, og fikk alt det samme som hun over her =) Ville tatt med ammeinnlegg, og kanskje noen store tenableier om du tror du kommer til å blø mye (fikk beskjed av ene jm da jeg spurte etter store bind at "nei, det er bare 1 døgnet det" så fikk jeg ett lite fillebind...Fikk av de andre jm da, men akkurat da hadde jeg vært glad om jeg hadde hatt med meg store selv). Klærne til babyen er like som på Haukeland, jeg brukte medbrakte klær etter første døgnet. Helsetepper har de masse av =) Det er ikke TV på rommet men på felles tv-stue (som egentlig er veldig sosialt og koselig), og middagen kan du velge om du vil spise i kantinen, i tv-stuen på barsel eller på rommet. Det var deilig å gå ned i kantinen og komme seg litt ut av barsel. Så var glad jeg hadde med litt klær til meg selv som jeg følte meg vel i. Må bare legge til at det var utrolig mye bedre både å føde + på barsel på Voss enn på Haukeland. Lykke til med fødsel!
It's all about me Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2008 Takk du også. Trodde det var tv på alle rommene der faktisk, men det er ikke avgjørende så skal nok ta turen dit fordet ) Er litt nervøs for all veiarbeidet som pleier å være mellom Bergen og Voss, da jeg kjørte for et par uker siden var det to lange ventinger. En hvor vi måtte vente på følgebil og en hvor tunellen bare var åpne for gjennomkjøring hver hele time. Skikkelig artig det når en kommer med vonde rier, he he. Da skal jeg pakke noe finere enn bare en joggederss til meg selv. Skal prøve å komme meg ut av rommet denne gange. Forrige gang buret meg meg inne og var nesten redd for verdenen utenfor, he he. Men tror jeg var litt forskrudd etter narkosen......noe jeg IKKE skal ende med denne gangen har jeg bestemt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå