Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Først så sier min barndomsvenninne som jeg har kjent i 30 år nei til å være forlover. Så kommer en annen venninne og sier at hun ikke kan komme i bryllup for hun skal på jentetur med en venninne. Greit nok det. Men så omtrent samtidig idag får jeg først beskjed fra en tredje venninne om at de nå er bedt i bryllup til noen andre samme helg. Disse andre var bedt i min venninne sitt bryllup men var ikke der. Vi var der. Men disse andre bor i samme by som min venninne, så det blir jo lettere med barnevakt selvfølgelig. Men vi sa fra for flere mnd siden, disse andre kom med datoen idag. Hun her har ikke bestemt seg enda da, må tenke på det og planlegge. Men jeg fikk bare en sånn ekkel følelse, de kommer til å velge det andre bryllupet. Samtidig chatter jeg med min barndomsvenninne som da sa nei til å være forlover, og spør om de har tenkt noe mer på bryllupet, om de har tenkt å komme (selv om vi ikke har sendt ut innbydelsene enda, de går ut til uken). Og får da at nja, jo, de tenker men det er så vanskelig, og så var bilen gått i stykker og så må de kanskje reise nordover til sønnen til samboeren - som har bursdag to uker etter bryllupet - og det ene med det andre. (ble for dyrt med både bryllup og bursdagsbesøk). Fikk virkelig en følelse av at de ikke har tenkt å komme. Seriøst, hvis hun ikke engang kommer i bryllupet mitt så kutter jeg kontakten. Har bare en følelse nå av at vi bare blir familie - festlig for meg som har 3 familiemedlemmer... Skal jo ikke være sånn når man planlegger bryllup? Trodde man skulle glede seg, men akkurat nå gjør jeg ikke det hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Seriøst! Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Ikke for å være frekk eller noe, men snakk om dårlige venninner da!! Skjønner godt frustrasjonen din. Fikk du noe grunn på hvorfor hun ikke vil være forloveren din da? Siden dere har vært venninner i 30 år, så synes jeg det hørtes utrolig merkelig ut.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Hadde en lengre tråd om 'forloveren' her inne for et par uker siden, så med fare for å gjenta meg selv... de prøver å bli gravide og det var det hun brukte som unnskyldning (hun har mistet et par ganger, så kan forstå henne litt også, kjedelig om hun mistet dagen før bryllupet eller noe...) Men, akkurat nå fikk jeg mer inntrykk av at det var pengene det gikk på, at hun kunne jo ikke være forlover hvis hun ikke visste om hun skulle ta seg råd til bryllupet liksom... (hadde sagt at hun ikke trengte ordne utdrikkingslag da, så slapp jo den utgiften evt). Skal sikkert klare å finne en annen forlover, men blir jo skuffet hvis hun ikke engang gidder komme i bryllupet. Og hun som skal på tur har jo bestilt turen for lenge siden, så jeg skjønner jo at hun må dra på den, har jo betalt for den og skal reise med en venninne. Og de som er bedt i et annet bryllup, skjønner at det blir lettere å være hjemme i helgen og ha barnevakt der, enn å dra til en annen by. Likevel blir jeg lei meg... Føler at dette bare er begynnelsen, at alle kommer til å velge noe annet enn vårt bryllup. HI
Elskeråværemamma Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Uff, så trist for deg!! Føler veldig med deg!! Håper det løser seg for dere! Har selv prøvd å velge dato mellom ferier og fødsler og slikt for å få flest mulig av venner og søsken i bryllupet! Vet hvor viktig det er for meg at enkelte venninner kommer i tillegg til. familien!! Men tross alt er det din dag og din kommende mann sin dag!! Prøv og fokuser på det og drit i dårlige venner!! Men håper for din del da at de kommer!!! Lykke til ))
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Skjønner kjempegodt at du er skuffet i alle fall! Jeg har også en venninne jeg har vært venninne med hele livet og hun er soleklar forlover og har blitt spurt og sagt ja. For meg er det faktisk viktigst at hun kommer av alle vennene, for hun er som en søster for meg. Jeg har ikke en flokk med venninner jeg heller ( ca 5-6 tilsammen ), og samboer enda færre. Men jeg synes det kan virke som det blir mer og mer moderne å be inn flest mulig venner for å kompensere for familie. Jeg tror og håper du kommer til å få en fin og uforglemmelig dag uansett, for du skal jo gifte deg med mannen i ditt liv. Vi kunne egentlig like gjerne tenke oss å giftet oss alene på en romantisk plass i utlandet, men vi gjør dette for å glede familien og venner rundt oss også. Samboer har ikke noe familie her i landet og hvis noen kommer er det maks to eller tre tilsammen. Så med vår gjesteliste på 40, så er 80 % av de "mine" gjester. Men det er sånn det blir, og han kjenner gudskjelov alle i min familie siden vi har vært samboere i 10 år. Håper venninne dine ser til slutt viktigheten av å komme i bryllupet deres, og at alt ordner seg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Joda, har flere venner. Men disse var noen av de som jeg har kjent lengst og hatt mest kontakt med. Godt å høre at noen her skjønner at jeg er skuffet hvertfall. Det blir vel sikkert bryllup og alt, har bare fått det for meg at flere kommer til å melde avbud, vi hadde jo regnet med at noen av de inviterte ikke kunne komme men ser for meg at vi bare blir halvparten av det vi hadde tenkt. Og ekstra sårt med hun som jeg har kjent lengst, vi er jo hverandres eldste barndomsvenninner, men jeg har fått bekreftet igjen at hun tenker først på seg selv. Blir nok minimalt med kontakt fremover.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Skjønner at du blir skuffet, ja... Merkelige unnskyldninger de hadde. Men prøv å ikke la slike "dårlige" venninner ødelegge for den store dagen deres. Det er jo dere to som skal feires Og når venninnene dine får tenkt seg om, så kan det vel hende de dukker opp likevel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå