Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Legen sa jeg lå på grenseland med litt forhøyet østradiol. Dette har visst med modning av eggene å gjøre.

Hvis egget ikke er modent blir det vel vanskelig med befruktning på vanlig måte også da? Kanskje derfor jeg ikke får frem så mange egg ved IVF forsøk heller... :-(

Er det noen andre som har samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke svare på det du lurer på, men tenker at om det er eggene dine som er problemet så kan kanskje egg-donor være et alternativ for deg?

Selv har vi hoppet av prøverørskarusellen og går for adopsjon fra Sri Lanka i stedet!

Klem

Skrevet

Hei du. Jeg har hatt to forsøk nå, og siste gang måtte jeg gå fem uker på spray fordi østradiolet ikke gikk ned. De lurte på om jeg hadde en cyste som lå og produserte østradiol, men de fant ikke noe.

Jeg får også veldig få egg, kun tre stykker begge gangene. Har ikke fått noen spesiell forklaring på dette, men første gang ble ingen egg befruktet, og andre gang ble to befruktet med ICSI. Egget som ble tilbakeført festet seg dessverre ikke, så vi prøver igjen over sommeren. :o)

Skrevet

Hei Snøfilla

Å så koselig at dere har bestemt dere for å adoptere, nå ble jeg skikkelig glad. Jeg ønsker dere virkelig masse lykke til med prosessen, det blir spennende å høre hva som skjer etterhvert. Krysser alt jeg har for at dere kommer dere raskt igjennom papirmølla ;-)

Jeg nevnte dette med donor egg til legen og han sa: "dine egne egg skulle ha muligheter så vi får satse på det". Han ga meg ihvertfall et lite håp der da :-)

Klem

Skrevet

Hei Airchick

Gjør sprayen at østradionet går ned?

Mitt første forsøk på Volvat brukte jeg spray og fikk kun frem 1 egg, vi avbrøt derfor forsøket.

Mitt andre forsøk begynte jeg rett på sprøyta og fikk 3 egg som ble befruktet med ICSI. To ble satt inn, men ingen festet seg.

Nå har jeg startet et nytt liv med ny, mann og hoppet over til Aleris og de har sagt akkurat det samme. Kort regime denne gangen også, Hvis alt går etter planen skal jeg starte opp med forsøk i august.

Hvor høyt østradiolnivå har du?

Mitt ble målt til 0,19 som legen sa var på grensen.

Skrevet

Hei du!

Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg tror det er dèt sprayen gjør: å regulere ned østradiolet (og evt andre hormoner?) Husker heller ikke helt klart, men jeg tror mitt østradiol gikk opp fra 0,13 til 0,25 i løpet av de to første ukene. De mente at det ville gå ned bare jeg fortsatte med sprayen, og etter 5 uker kunne jeg begynne med sprøytene også. Fikk ut tre egg.

Spurte etter at forsøket ble mislykket om jeg kunne slippe nedreguleringen neste gang, og bare få kort regime, og det mente de ikke var noe problem. Hadde kort regime første gang, og fikk ut samme antall egg da.

Skrevet

Godt å høre at legen har tro på eggene dine:-)

Jeg kommer ikke til å være særlig aktiv her inne ang. adopsjonsprosessen vår, men jeg stikker nesa innom av og til for å heie på gamle kjente.

Klem

Skrevet

Det er det sparyen gjør. Man får lite østradiol og kommer kunstig i overgangsalderen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...