husmus &2 Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg merker ivertfall ingenting til det, men kanskje man ikke gjør det? Synes ikke de har blitt merkbart større heller. Er nå uke 22... OG en annen ting, jeg har sprukne brystvorter nå. Noen som har erfaring med det?
Zupermam Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 skvis i vei så merker du om du har fått melk:) Jeg kjøpte en sånn krem på apoteket for å hindre sprukne brystvorter, jeg brukte det forebyggende, og hadde aldri såre brystvorter:)
en av hver Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Forrige gang lakk jeg om natta fra uke 20-25 ca. Måtte bruke innlegg og bh hver natt. Trodde det betydde at jeg ble meieri, men klarte aldri å pumpe ut noe særlig. (men fullammet seks måneder, så det var jo nok melk da). Har venninner som ikke har fått ut en dråpe før fødselen, men produsert store mengder fra første time. For å sjekke kan du klemme, eller du kan lese rørede historier om fødseler, babyer eller hva du måtte synes stimulerer morsfølelsen, det setter ofte igang utdrivnigsrefleksen. (Noen lekker hvis de har sex..). Jeg ble rådet til å herde brystvortene før fødselen sist, men syntes ikke det hørtes logisk ut å starte med såre vorter liksom. Men tror noen gjør det. Ellers kan du smøre med purelan eller annen salve, og håpe at de gror før du skal til pers.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hei.. Kjære deg.. Ikke prøv å få melka til å komme. Det skjer ikke noe galt om du gjør det, men ønsker du å gå å lekke før du har født?? Det er ikke noe behagelig, og melkespreng kan være ganske vondt.. Dessuten faren for brystbetennelse.. Jeg har heldigvis ikke antydning til melk i brystene, og ikke er de blitt større heller. Men jeg vet at rett etter fødsel er det råmelk der som er akkurat tilpassa babyen, og at innen 4 dager er det kul i kul i puppene.. Det er melka som kommer.. Dersom du blir sår når du ammer går det an å smøre med en slags krem, husker ikke navnet men de vet på apoteket, sikkert flere å velge mellom, ellers vet jeg det er flere som bruker sånne skjell, eller brystskjold tror jeg det heter.. Det legges mellom knoppen og munnen på babyen, slik at den suger på den istedefor rett på knoppen.. Det er veldig lurt å lufttørke brystvortene etter amming, ta gjerne på litt ekstra morsmjølk.. Lykke til med amming om en 18 ukers tid!!
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Heisann. Jeg fikk ikke melk før småen var født. Dvs uka før kom det en liiiiten dråpe på ene brystvorta. Men ikke klem og trekk og dra for å se om det kommer noe. Du har ikke egentlig lyst til å få melk før du må. Det er ikke noe kjekt å gå og lekke i ukesvis ;-) Det kommer med fødselen! Helt bombesikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå