Maud Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg prøver å pakke og tenke på hva vi trenger i 14 dager i sola. Rett og slett ikke så mye tror jeg, men jammen blir det mye allikevel. Vogn til minstesnupp, paraplytrille til lillebror i tilfelle vi skal gå mye i varmen og han slår seg vrang (lurer på hvorfor jeg kan tenke den tanken?), bilseter til begge, svømmeføtter og dykkemaske til storebror, diverse armringer og baderinger, solkrem, badebleier, klær, dyna til minstesnupp, ladere til alt mulig, litt kjøkkenutstyr... Noen med tips om noe jeg bare må huske?
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Pass og visa, he he. Solbriller? Det meste kan kjøpes der og da. Litt medisiner, strips, paracet, nesespray...kanskje
coscos Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Du Maud, skal dere ha et eget privatfly, eller? :-) Høres ut som du har husket det meste. Jeg tar ofte med altfor mye klær, men nå sist, så var det også litt for lite av melk og grøt. Jeg hadde med noen middagsglass, og lagde en del mat selv der nede. Var også i butikkene, og synes ikke utvalget var så veldig bra (sjekket 3-4 butikker). Vet ikke hvordan dette er der dere skal. Har hørt litt forskjellig om bleiene i "Syden". I Spania så har de et merke som heter Do-Dot, som er det samme som Pampers. De kjøpte vi, men det var kun store pakninger. Kanskje noen andre som vet hva slags merker de har dit du skal. Bleier tar mye plass, og veier en del (jeg tok i utgangspunktet med to pakker, men tok ut 1 ettersom kofferten min ble altfor tung...). Har dere mulighet til å vaske klær? I så fall, så sparer dere jo også litt plass/vekt. Da er det kjekt med disse prøvepakningene med vaskemiddel (jeg fikk mange i forskjellige fødselspakker fra apotek, bokklubber etc.) Vi tok med babycall, men brukte den ikke. Men, kjekt hvis dere skal sitte ute på kveldene. Ellers så synes jeg de navnebåndene til barn er fine. Når reiser dere? Misunner dere som starter ferien nå snart.
Maud Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Vi drar i morgen tidlig, veldig tidlig... Jeg har ikke pakket flere bleier enn jeg tror de trenger i morgen. Lillebror er jo også fortsatt bleiebruker, så så mange bleier makter vi bare ikke å ta med oss. Vi skal reise sammen med en liten jente med samme størrelse som lillebror, så av den størrelsen er det greit med de store pakkene man finner i Italia. Minstesnupps får vi bare legge igjen. Privatfly skal vi ikke ha, men vi har leid to biler for å komme oss fra flypassen. Var litt sent ute med å leie bil, så de hadde ingen som var store nok. Maudmannen syntes ikke det var så ille, for det var faktisk billigere med to biler enn en stor :-)
coscos Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Faktisk veldig greit med flere biler. Dersom dere ønsker å gjøre forskjellige ting, så har dere muligheten til det. Vi gjorde det slik da vi var i Frankrike for noen år siden. Ønsker dere en riktig god tur, og så snakkes vi når dere er tilbake! Regner med du ikke tar med PC'en :-)
tebekaa Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Høres ut som du har bra kontroll, Maud:-) Det eneste jeg tror jeg ville prøvd å få tak i på flyplassen (hvis dere ikke har) er myggnetting til de små. Sånn til å feste i taket (med litt sterk tape). Ihvertfall hvis dere ikke har aircondition, for da er det godt å lufte på kvelden. Og myggen i sydlige strøk er ofte veldig aktiv på natta. Og så har jeg blitt avhengig av antibac på reiser. Det er ikke alltid så hyggelig på offentlige toaletter, så våtservietter og antibac på flaske til håndvask har vært en del av rutinen før måltid for vår del. Yndlingssaften kanskje? Til å ha i bakhånd hvis det blir vanskelig å få i de små nok væske. Ikke alltid så lett å finne drikke som de små liker. Alt smaker liksom annerledes enn i Norge. Vin? He, he, kødda! God tur da Maud! Kos vettet av dere!!!
Tiggywinkle Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Det eneste jeg kommer på som ikke er nevnt av deg eller andre er sklisokker til bruk ved bassengkanten. Vi har to småfrøkner som farter rundt i turbofart, så det er et must for oss:-) De beskytter igrunnen både mot glatte fliser i tillegg til brenhett underlag. Vi reiser også i morgen, men flyet vårt tar heldigvis ikke av før på et litt mer menneskelig tidspunkt. Kos dere masse og nyt varmen! God tur:-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå