lengter daler ned i skjul... Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 vi hadde en utenlandsk mann, men husker ikke hva han het... uansett... spurte han om vekt og andre ting som du måtte svare høyt på mens han skrev ned svarene på et sjema? han gjorde det på meg, og jeg bare lurte på om alle måtte det. ville ikke si hva jeg veide når mannen min hørte, og nå gruer jeg meg til dette igjen....
Sivalur Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Var vel han Peter, var det ikke det han het? Er bare en mann som driver med det der tror jeg. Husker virkelig ikke om jeg måtte svare på slikt høyt, men spiller det noen rolle om mannen din får vite på kilo'en hvor mye du veier?? Du er tross alt gravid også da. Og de aller aller fleste menn har et myyyyye mer avslappet forhold til vekt enn hva vi damer har. Du skriver at du gruer deg til dette igjen - skal du dit nå igjen? I svangerskap nummer to da eller? For min del så syntes jeg det var greit nok, og greit å få vite at alt så 'normalt' ut - men vet ikke om jeg syntes det var verdt pengene egentlig, så har ikke tenkt å gjøre det med nestemann. Vi var kanskje litt uheldige da, småen sov da vi var der og ville ikke bevege seg noe.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 nei jeg vet at jeg er teit, men veier for mye i utgangspunktet og synes det er flaut, selv om mannen min selvfølgelig ikke bryr seg. ja jeg er gravid igjen, er i uke 26 nå. var fornøyd sist, men det er dyrt ja. kunne nok ha hoppet over det denne gangen, men mannen min synes det er stas og det er jo greit å ha gjort det på begge.
Gemini77 Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Ja, det måtte jeg. Begge gangene. Har vel ingenting å si.. mannen din ser jo hvordan du ser ut, og det utgjør vel mer enn en vekt som kun er et tall? Vil kroppen din endre seg utseendemessig om du oppgir det tallet? Var med begge mine, og det er en utenlands mann ja. Veldig hyggelig faktisk, med en veldig artig måte å prate norsk på.. :-)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Jeg måtte svare høyt ang min vekt på sykehuset jeg. Var noe med medisiner jeg skulle ha. Likte heller ikke å svare høyt forand mannen min. Veier ikke mye, men det er noe med at antall kilo er privat for meg. Men her kan du jo nå velge om du vil ha time da.
Dotten Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Nei, kan ikke huske det. Men husker jeg måtte svare på det på sykehuset, da jeg måtte ha vanlig epidural p.g.a. hastekeisersnitt. Tror ikke jeg ble spurt på Majorstuaklinikken... i så fall er det glemt Jeg var nå fornøyd jeg. Synes han kunne være litt vanskelig å forstå, men ellers fikk vi en grundig gjennomgang av babyen, pluss at vi fikk vite kjønnet. Noe som var hovedgrunnen til at vi var der. Snuppa var så sjernert på den ordinære ul
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Han spurte meg om vekt også...og jeg hadde med mannen min, søstern min og bestevenninda mi!!!! Så neste gang er det bare meg og mannen min. Likte ikke han Peter, fortalte meg at jeg kom til å få en STOR unge til fødsel siden hun var så stor når vi var der, og at hun var en liten "tjockis" som han sa... Fikk overhodet ikke gode bilder og var super misfornøyd, skjønte ikke et pøkk av hva han sa heller og når man sa "hva sa du?" så bare fortsatte han. Skal sies at jeg fødte en dag før termin en datter på 3660g, overhodet ikke "stor", og jeg hadde mareritt jeg assa, om at jeg fødte en datter på 7kg osv... Skal IKKE dit igjen... Ble litt mere enn det du spurte om dette...hehe ...samma.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Peter Molnar sikkert Nei jeg måtte ikke svare på noe jeg? han bare spurte om vi visste hva det var og småpratet litt om at det er morro med døtre når vi sa at det var jente.. Så forklarte han hvordan 3d/4d funket også satte han i gang..
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Jeg husker ikke om jeg måtte det, men det står jo på helsekortet ditt, så han kan vel lese det derfra. Ellers så vil jeg virkelig anbefale ultralydklinikken i Sandvika. Kostet 800,- og vi fikk 36 bilder og 8 filmer med mye klarere bilder enn vi fikk på majorstua klinikken sist. Han er ikke lege, men sonograf, det betyr ikke at han ikke ser dersom det er noe galt, men han er litt mer forsiktig med hvordan han uttaler seg. Det blir jo ikke som en ekstra ul sjekk, men mer en greie for underholdningens del. Han spurte ikke om vekt o.l., men tok en titt på helsekortet mitt for å få diverse informasjon.
Lima - 03+06 Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Jeg hadde aldri reist til Majorstuaklinikken frivillig igjen... Var der før prisen gikk opp og var så misfornøyd, han var sær, altfor rask, virket sur om vi spurte om noe, og var sur på oss fordi snuppa sov i magen...vi fikk dårlige bilder og dårlig filmsnutt og selv om vi følte det var en morsom opplevelse hadde jeg ALDRI betalt 1500 kr for å reise dit igjen..! Ville heller dratt på Nøtterøy, Sandvika eller Oslo(?) ultralydinstitutt...mye billigere og mye bedre..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå