Gå til innhold

Noen førstegangsfødende med "panikk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og leser alle tipsene deres. Med kær og utstyr og merker panikken brer seg. Alle klærene man skal kjøpe i de og de størrelsene ja alt blir bare veldig overveldenede og har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe eller hvordan ting kommer til å bli etter fødselen. er en skremmende tanke å bli mamma for første gang og lurer på om det er flere som er like frustrerte og redde som meg?

Gleder meg masse til å bli mamma for ett lite nurk da<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik da jeg ventet førstemann. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg stresset slik.. Det var akkurat som da jeg skulle gifte meg. Grudde meg i mange uker i forveien og tenkte på alt som kunne gå galt. Jeg kunne falle opp kirke gulvet, jeg kunne besvime, jeg kunne bli syk, det kunne være at jeg ikke klarte og svare presten. Tenk hvis tenk hvis. Og når jeg kom ut på kirketrappen som Fru, slo det meg hvor lite det var å grue seg til. Det var jo bare kjekt. Og slik var det når jeg ventet førstemann også, hadde flere panikk samtaler med min mor. Hvordan skulle jeg vite når barnet skulle ha mat, hva slags mat, Når begynner jeg å gi fast føde? Når skal det over i annen seng? Jeg hadde tusen spørsmål, og følte jeg aldri skulle bli klar. Jeg kjøpte ikke mye klær før han ble født. Visste ikke om det ble gutt eller jente, så kjøpte bare litt nøytrale klær. Og noen helse tepper.. Seng og vogn. Og stellebord. Biltstol. Noe lånte vi av venninner og familie. Så kan jo mannen også handle litt, eller ei venninne eller din mor når du ligger på sykehuset før du kommer hjem. Og du selv etter hvert.. Det skal du se bare blir kos. Og når babyen min var godt over ei uke, tenkte jeg aldri på at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre og alt gikk så naturlig. Som jeg og en venninne snakket om. En skulle tro vi hadde en liten baby hele livet..

Skrevet

Takk:)

Hjelper litt oghøre at det ikke bare er meg som hadde det slik. Vet ikke kjønnet enda selv men finner nesten ikke noe nøytralt tøy noensteder.

Håper på flere tilbakemeldinger fra flere som har opplevd/opleve det samme:)

Skrevet

Jepp, venter mitt første barn i desmeber og får også litt små-panikk innimellom.

Hjeeelp, hvilken vogn fra barnevogn-jungelen, hvilket bilsete, hvilke kles-størrelser osv osv.

Har en venninne som har barn, og hun er flink og "dra meg ned" igjen, slik at jeg ikke får helt panikk, hehe.

Tror man gjør ting litt verre enn de faktisk behøver og være..., men slik er det vell og være førstegangs :)

Skrevet

Jeg også grudde meg noe så inni h*l*e*e, men angrer på det nå... skrev inn MANGE dumme spørsmål her på BIM og hadde total panikk. Grudde meg til alt... absolutt alt. Men så godt som det har gått.

Jeg får låne sprinkelseng, vugge, leker og andre ting og tang av mamma fra da vi var små. Jeg kjøpte vogn, bæresele og bilstol brukt, og kjøpte nytt stellebord og småtteri som jeg ville ha nytt og ikke brukt. Er mye jeg angrer på som jeg kunne tenkt meg å endret på av utstyr, men slik vil det alltid være tror jeg. At man er litt usikker, og tror andre ting kanskje er bedre... Lykke til, bare gled deg til ALT. Det er en så fantastisk tid!!

Skrevet

Slapp av :-) Jeg er også førstegangsfødene, og har insett at butikkene er oppe også ETTER fødsel!

- Har kjøpt vogn og bilstol... Ellers har jeg sagt ja takk til det vi får arve og låne (har bl. fått masse klær gratis, -bruk finn.no, du gir bare det du ikke liker til fretex). Det jeg innser at vi mangler etter fødsel får jeg sende ei venninne med mitt bankkort ut på byen når den tid kommer... Fordelen med å ikke kjøpe alt nå er at jeg kan bytte ut det jeg innser at ikke er slik jeg vil når jeg ser hva jeg faktisk har bruk for/ ikke bruk for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...