Labambie Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hun griner,jeg griner... Hun fikk vaksiner på mandag og har vært i dårlig form siden.. På onsdag kastet hun opp hele dagen og i dag er vi i gang igjen... I tillegg har vaskemaskina streika så hele badet bare oser gulp.. Hun vil ikke sove,ikke spise... Ikke leke ikke kose. Bare skrike. Jeg er snart i ferd med å gå fra vettet!!! Også blir jeg så møkkforbanna på han gubben min som ikke vil komme hjem fra jobb.. Jeg føler meg rimelig tynnslitt etter en uke med misfornøyd,grinete og sjuk unge... Er tross alt første gangen. Og det er så frustrerende å ikke vite hva jeg kan gjør for noe!! Hun bare brått høres ut som en hund som kaster opp,også kommer det. Igjen og igjen.. Og jeg tørker og tørker og vasker og dusjer. Og hun fortsetter å grine og å sutre... Hodet mitt vibrerer.. Takk for oppmerksomheten... *sukk*
2 hjertegull :) Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg føler SÅ med deg.. Mia hadde en sånn dag, uten at hun hadde fått vaksiner eller noe, men til slutt begynte jeg å gråte selv, da stoppet hun opp å så på meg med store øyne, å så begynte hun å hylskrike!! Jeg så at hun ble skikkelig redd.. Da fikk jeg kjempedårlig samvittighet, for hun ble faktisk redd stemmen min og ansiktet mitt når jeg gråt.. Har du noen venninner, foreldrene dine, besteforeldrene dine, søsken, som kanskje kan komme å hjelpe deg litt...? Ikke vær redd for å spørre om litt hjelp, når mannen din tydligvis prioriterer helt feil etter min mening.. Har du prøvd å gi henne paracet/pinex? Selv om de ikke har feber, kan de ha en voldsom sykdomsfølelse, og det vil lette plagene litt.. Jeg ville ikke nølt me å gi, bare hold deg til doseringen på pakken.. Har du vært i kontakt med helsestasjon? Det synes jeg du burde.. Når barna reagerer slik på vaksinen burde HS få beskjed om det, og kanskje vet hun noe som kan hjelpe.. Go bedring, både til babyen din å til de tynnslitte nervene dine
Sunniva78 har to små Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Signerer det Mamma&Mia har skrevet til deg, hun svarte deg godt synes jeg. Forstår godt det er tussig! God klem:-)
nungo Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Du trenger en pause du, Labambie! Har du ikke en annen (når nå ikke mannen kan stille opp) som kan komme over en liten tur? En venninde, familie el.l. Slike dager er et ork å komme gjennom, men heldigvis vet du jo at det ikke varer. På et eller annet tidspunkt kommer hun til å sovne :-) Føler virkelig med deg; tror alle vi mødre har hatt slike dager og man skjønner rett og slett ikke hvordan man skal få slutt på det. Tror ikke menn/pappene skjønner hvordan det kan være - går liksom ikke an å beskrive det heller.
anne* Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Har du prøvd å gi henne en paracet stikkpille? Jeg fikk beskjed av helsesøster at jeg godt kunne gi henne det hvis hun blei mer urolig og grinete enn vanlig etter vaksina. Samme grunn som hun over her sier, de kan få veldig vondt i kroppen selv om de ikke har feber. Vesla roa seg veldig godt etterpå og sov masse. men at hun kaster opp i dag igjen synes jeg ikke var noe bra. Kanskje slå på tråden til legen din?
kokosyklus Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Har du gitt henne litt Paracet? vi gav litt Paracet mikstur ved 3 mnd vaksinen og det hjalp. det er ikke farlig å bittelitt, det er bedre nn at dere skal plages ihjel alle tre! lykke til!
Labambie Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2008 Hei hei og takk for svar... Jeg så meg til slutt nødt for å gi henne en paracet,og da sovnet hun etterhvert.... Og da drakk hun ca 150 ml når hun våknet... Nå håper jeg hun sover godt i natt,jeg føler meg helt skutt... Takk for gode ord og takk for at jeg fikk syte litt..
aya75 Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Huff og huff. Stakkars deg! Føler virkelig m deg. Håper det roer seg nå ja. Synes du skal gi beskjed til hs om du ikke allerede har gjort det. Håper det blir litt søvn på dere begge i natt. Sender gode tanker:)
Labambie Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2008 Joda,snakket med HS både onsdag og i går... De skulle kontakte legemiddelverket siden det ikke var helt normal reaksjon på vaksina. Fikk beskjed om å kontakte lege om bleiene ble helt tørre...
zethaline Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Kan jeg spørre om hvilken vaksine hun har fått??? Håper det går bedre med henne nå;-) God bedring om ikke... klem
Gjest Orkideen Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Hei Labambie. Vil bare sende deg en varm trøsteklem. Håper formen hennes er bedre i dag og at du får hvilt deg litt.
*Vetlis* Skrevet 28. juni 2008 #12 Skrevet 28. juni 2008 Uff, Labambie, det er utrolig tøfft når det står på! Men visst det er noen trøst, så er det ikke noe værre at det er førstemann. Jeg har nr 2 nå, hu er født i desember 07, å hu griner, vil ikke spise, sover bare akkurat nok til at hu klarer å holde på med griningen litt til. Å er utrolig utilpass! Småforkjølet og mye av maten kommer opp igjen. Jeg er helt utslitt! Ingenting hjelper, trøst vugging, trilling ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men vet du at jeg har hørt at det er mange babyer som kaster opp fortiden, å at det er mange som er forkjølet? kanskje det ikke er vaksinen? Men noe som går? Har du prøvd å legge deg på sofaen md henne i armkroken foran tv? Det funker noen ganger her, når ingenting annet nytter. Da sovner vi begge to :-) Vil bare gi deg en trøste klem og si at det går over og om litt er det glemt :-)
Labambie Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2008 Hei jenter og takk for gode svar... I dag er en ny dag og ting er mye bedre!!! Hun har til og med spist litt grøt,smiler og ler. Så deilig! Var veldig godt å få tømt seg litt her i går for frustrasjonen var ekstrem.. Jeg gråt og gråt.. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre,og lille jenta mi hadde det vondt... Tv pleier å hjelpe godt her også,men ikke i går... Det som til slutt gjorde susen på henne var å putte i en paracet og legge henne i dobbeltsenga vår... Sammen med meg.. Da sovnet hun og sov faktisk i 3 timer.. Dagen i går var bare grusom og det var toppen av kaka da vaskemaskina røyk... Men NUH er ny vaskemaskin i hus og ungen er blid og frisk da kan livet gå videre... Det var forresten 5 mnd's vaksina hun tok til deg som lurte.. Tusen takk for tanker og gode råd og ord... Klem fra oss
mamman til to gutter Skrevet 28. juni 2008 #14 Skrevet 28. juni 2008 Så bra hun er bedre! Det trenger jo ikke ha ha vært vaksina hun ble dårlig av, men at hun hadde noe smitte i kroppen fra før som ikke slo ut før hun tok vaksina. Da må jo kroppen jobbe mot vaksinen og da kan det ha blitt for mye for den lille kroppen sånn at hun ble syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå