Gå til innhold

Om DU ble invitert til grillfest hos meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare en øl og et askebeger jeg, så er jeg på gli:-D

Vi hadde grillfest på 17.mai, og vi stekte båtskjærte poteter med olje og timian i ovnen. Og grillet stek surret med bacon, flintastek, koteletter, spare ribs og pølser:) Lagde kjempegod marinade også. Ved siden av i folie stekte vi masse forskjellig grønnsaker. Asparges, cherry tomater, avakado, agurk, sukkererter, paprika m.m.

La dette rundt den grilla maten på faten og voila:o) Trenger ikke salat heller om man griller så mye grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

brus og vin

koteletter / lam

potetsalat

en stor god salat m/kylling elr skinke

rømme

dressing

hjemmelagete hamburgere

ketsjup

(pølser)

Skrevet

Hva med å lage noen grillspyd med litt forskelige på?

anet godt er jo grillribs, sommerkoteletter, flintstek, hammburgere

Maiskolber er godt å grille.

God salat til, potetsalat og kanslje ris?

Drikke rødvin,hvitvin og øl

Men amn kan jo ta med drikke selv også da :) Blir jo dyrt å bet alt selv.

Kommer jo an på hvor mange dere blir da.

Skrevet

hjemmelaget potetsalat,potetgull med salt og pepper.Laks.maiskolber og grillede tomater.mmmm.Og øl.samt cola zero.

Å nå blei jeg sulten...

Skrevet

asti er ikke champagne forøvrig! Finnes ikke noe værre en asti og frexinet. Champagne derimot er nam!

Skrevet

Denne grillfesten ville ikke jeg gått glipp av. Legger på meg av å lese om all den gode maten jeg:) Men det går nok hardt utover skattepenger og feriepenger om du skal servere alt dette.

Men en god hjemmelaget potetsalat og en god salat hever alltid grillmaten.

Hvis du ikke hat tid å lage potetsalat selv er et godt tips å ta en god dæsj med majones i kjøpepotetsalaten, noe gressløk og annet du måtte like i kvelden før. Da smaker den som hjemmelagd;)

Skrevet

nå fikk jeg lyst å gå på rekefest, masse masse deilige nykokte reker, på rundloff, med sitron og majones og kalde øl... nam nam,

Skrevet

Hehe... Nei, jeg må nok plukke ut noe, men det var utrolig godt å få så masse tips til hva folk liker å spise samt noen gode serveringstips :-)

Dere er noen knupper jenter! Jeg har lest alle tips og notert ned og så får jeg ta noe av det rett og slett, vi blir ikke mer enn 12-15 stykk tror jeg så det er litt begrenset hvor mye vi trenger ;-) Får bare lage meg en handleliste. Det som er deilig er at jeg skal avlevere ungene tidlig på dagen og så handle alene etterpå (en luksus i seg selv for en travel 3 barns mor) og når jeg kommer hjem har vi ca 4-5 timer på oss til å rolig dille, dulle og stelle i stand, ta et bad eller en dusj osv. Åååå det skal bli deilig!

Og Twintipp, jeg skal huske askebegeret, det var bra du sa for det hadde jeg glemt vis ikke! Tror noen av gjestene er røykere og er sterkt fristet til å kjøpe en 20 pakning selv. Sluttet å røyke for snart 7 år siden, men synes fortsatt det er godt med en sigg til tung mat og vin sånn ca 1 gang annenhvert år ;-)

Skrevet

Jeg elsker typen vegle-selv-grilling. Legg diverse kjøtt/fisk/grønnsaker skjært i biter i skåler. Mariner gjerne kjøttet på forhpnd (jeg liker bare hjemmelaget marinade - men det finnes sikkert gode kjøpte også). Legg frem grillspidd, så kan alle lage sine egne spidd med det de selv ønsker på. Av grønnsaker ville jeg da tatt med squash, maiskolber (skjært i skiver), champignon, løk, paprika osv.

Da kunne du hatt feks bakepoteter og ris, så kan hver enkelt velge om de vil ha det ene eller det andre. En hjemmelaget potetsalat er også godt.

Også er diper et must ved grilling. Her er de jeg pleier å bruke:

- Hjemmelaget hvitløkssmør (smør, hvitløk, gressløk og noen dråper lime røres sammen og får stå litt i kjøleskapet før servering - gjerne natta over)

- Rømme

- Krydderrømme

- Guacemole

Sett også frem litt grønnsaker som kan brukes til å dippe med mens man venter på maten (stangselleri, agurk, gulerot, brokkoli og blomkål).

Ha isvann i mugger som du har skiver av lime eller eple i. Rødvin og øl er godt. En ouzo før maten er ikke å forakte :)

Frukt og melon er perfekt dessert på sommeren.

Husk litt snakcs til utpå kvelden. Her kan du ho også bruke krydderrømmen og guacemolen som dip.

Ha en koselig grillkveld :)

Skrevet

Ja jeg hadde tenkt å la folk velge selv, men greit å se hvilke type kjøtt folk nevner oftest (f.eks går kyllingfilet igjen, så det er tydelig godt likt). Lurer på om jeg skal kjøpe inn 2-3 ulike typer kjøtt jeg, + noen koteletter kanskje og så skjære opp ting man kan bruke til grillspyd, paprika, sopp, løk ol, litt maiskolber osv til "hovedrettene" og så noe tungt tilbehør og noe lett. Falt også for ideen med velkomstdring med jordbær i, det hørtes deilig ut :-)

Gleder meg skikkelig nå!

Skrevet

Vil bare tipse deg om ferdigmarinert kyllingfilet fra Prior(?). Den er himmelsk, og det beste jeg har smakt av grillmat. Ellers er det godt med en gresk salat til grillmat. Isvann, kalde pils (ta feks en balje, legg is opp i og legg ølene oppi, og ha det ute slik at folk forsyner seg selv) og brus er jo et must. Disse nye ostepølsene fra Prior skal også være kjempegode.

Ha en koselig kveld i morgen=)

Skrevet

Rødvin ev hvitvin, øl.

Bakt potet,

Grillspyd,

Salat,

Gjerne en hjemmelaga potet salat, nam!

Litt forskjellig grillet kjøtt som kan skjæres opp og deles mellom alle.

Det syns jeg holder i massevis hvis jeg skulle fått kommet til deg :)

Skrevet

Blir litt sånn ved siden av, men en god asti med nok syre er veldig god til jordbær. En annen vin som passer skikkelig godt er en som heter Saracco Moscato'd Asti, den koster rundt 120 kroner og er lett perlende!

Er veldig glad i champagne selv, men ikke ukritisk, må fort opp i pris for å finne noe som er bra, men det lages gode musserende viner utenfor Champagne også.

Setter ellers pris på hjemmelagde marinader til kjøtt, eller fra pose, de blir ofte så salte de som er ferdigmarinert. Grillede asparges og div. sopp er også godt tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...