Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig funnet en grøt som snuppa liker,småfolk sin fra 4 mndr(mais og havre).Så ser jeg pluttselig at det står på pakken at det er GLUTEN i den!!! Er det ikke sånn at det skal ikke ha før de er større?Hvordan kan de lage en 4 mndrs grøt m gluten???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske omdiskutert akkurat det der. I havre og mais er det svært lite gluten, men det er litt, og det må de jo si fra om. Hvis ikke du eller andre i nær familie har cøliaki, er det ikke noe å bry seg om.

Jeg vil tro du trygt kan gi grøten til jenta di. Det er mye verre med hvete, men man kan nok gi det også, i små mengder.

Skrevet

lurer på det samme...kjøpte denne grøten i dag, og så at den inneholdt "naturlig gluten"...

Skrevet

Står at d er hvete i den...Hmm,trodde det var noe man skulle vente med jeg..Er gluten i alle grøtene til småfolk står det på hjemmesida deres.

Skrevet

Man skal gi barna en gradvis tilvenning, og helst variere meltypene, er det ikke det de sier?

Helsesøstra vi går til mente at det ikke var så mye poeng i å være så nøye med dette. Mye tyder på at cøliaki er en arvelig lidelse, og hvis du ikke har genene for det, så blir du ikke påvirket av det.

Før ga de jo hvetegrøt til alle barn, fra de var små, men det var ikke alle som fikk cøliaki av den grunn...

Men som sagt: hvis noen i familien idn har cøliaki, er saken en annen. Da må du snakke med helsestasjonen din:)

Skrevet

ingen i familien som har cøliaki nei...Hun har jo fått grøt uten gluten i 1 mnd. nå, og er 5 mnd gammel, så da burde det nok gå greit å gi henne denne til frokost og den andre uten gluten til kvelds vil jeg tro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...