mitt-skjønne-trekløver Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Selv synes jeg det meste tåler en "uskyldig" spøk, men spøker aldri med noe som har med noens tro/livssyn å gjøre. Synes det er unødvendig, for selv om jeg kan være helt uenig i mye av det de mener/tror på, så har jeg respekt for deres overbevisning!
MissAntrop Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 død,sykdom og sex satt i sammenheng med barn. Usmakelig!
*Andreapus* Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Dødsfall, sykdommer, funksjonshemminger, incest og voldtekt
Tjobing! Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Galgenhumor er bra og nødvendig, men direkte å spøke om/med dødsfall gjør jeg ikke. Døden, derimot... JEG kan spøke med det meste, fordi jeg vet at det ikke bunner i ondskap eller noe annet negativt fra min side, men jeg ser jo an hvem jeg snakker med. Man ser jo forskjellig på det, og respekterer at ikke alle deler mitt syn. Noen kan jeg tulle med om så og si alt. Har mye å si hvordan det gjøres.
Tjobing! Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Og selvfølgelig det som nevnes av andre her er utelukket også for meg, som incest, voldtekter, misbruk generelt....
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Egentlig ingenting. Det kommer helt an på hvem jeg spøker med. Jeg kan godt spøke om religion, men jeg spøker aldri om det offentlig - da kun til bestemte personer, jeg kan godt spøke om døden, men da heller ikke til alle og enhver, jeg kan godt spøke om voldtekt, men da også kun med enkelte mennesker osv... Jeg mener det meste kan spøkes om, såfremt det holdes på et litt moderat nivå, og du spøker med et menneske du vet tar det veldig greit.
Steinbukk77 Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 DEt er vel ikke direkte tabu, men da eldre mennesker (les :50 +) lirer av seg de mest ekstreme sex vitsene, og du ser han nesten får reisning av det... da blir jeg skikkelig kvalm. Min svigerfar har en tendens til det, og jeg klarer ikke le av han...
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Ingenting i utgangspunktet, men det må vere morsomt, og det må vere på rett plass til rett tid. Litt fingerspitzgeful.
Dunder Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Hæ? Mener dere det er tabu å spøke om religion? Jeg må si at jeg da synes dere rett og slett har alt for stor respekt for religion. Jeg synes denne ekstreme respenkten og varsomheten vedrørende religion er farlig. Det er denne respekten som gjør at mennesker over hele verden daglig blir undertrykt i religionens navn.. (Og jeg snakker ikke her spesielt om islam hvis noen tror det. kristendommen og jødedommen brukes like ofte som unnskyldning for undertrykking av mennesker).
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Jeg syns det er tabu om spøken blir ondsinnet. f.eks hvis man spøker om andres religion på en måte som får den religiøse til å føle seg mindreverdig. syns det er dumt å spøke om incest, voldtekter, mishandling, undertrykking, krig og jævelskap og rasisme. Men man ser jo an personen man snakker med også. Jeg kan dra en småfrekk negervits til kompisen min fra afrika, men unngår muslimvitser til muslimnaboen på 70 år...
hit og dit Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Kva som er tabu kjem heilt an på kven ein er med. Incest er det einaste eg kjem på som sannsynligvis aldri er morsomt.
Dunder Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Jeg må si at negervitser er det verste jeg hører, men religion har jeg ikke noen problem å spøke med.. Synes det er stor forskjell på rasisme og religonskritikk..
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Negervitsene mine er ikke noe verre enn svenskevitsene. og du kan tro han drar en svensken-dansken-nordmannen der nordmannen er verst tilbake=) Religionskritikk er helt greit. Men jeg står ikke og spøker om hvor dumme folk er som virkelig tror på dette, når det står kristne og hører på. Man må respektere folk for dem de er, og dette er et følsomt tema for mange, og for mange er det et av de sentrale temaene i livet.
*Minnie Mus* Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Jeg spøker ikke med dødsfall som feks hvis ei venninne har mistet moren sin. Men når fatter`n tok livet sitt spøkte jeg litt om det for å lette stemningen... Galgenhumor plager ikke meg. Ellers må man se an publikum.
___ Skrevet 27. juni 2008 #20 Skrevet 27. juni 2008 Jeg kommer faktisk ikke på et eneste tema jeg synes det er galt å spøke med. Ofte trenger vi spøken for å komme gjennom vanskelige situasjoner, men det kommer veldig ann på hvordan det blir gjort om det er OK eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå