Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Har noen spm.. Er litt tankefull nå.. (sitter bare her med min digre mage.. hehe..) Jeg er førstegangsfødene.. Og Har ett sånt spm.. Var dere barberte der nede når dere skulle føde eller undersøkes? Og hvordan fikk dere det til? hehe.. Og når det gjelder oppdragelse, har dere ting dere ALDRI skulle gjøre, men endte med at dere gjorde for det? Syns alle sier at de er rolige og beherskede, men er ofte man ser småbarnsforeldre på butikker i byen med umulige unger som skriker osv.. Jeg har en venninne som har en datter på 14-16mnd.. Veldig aktiv skjønn unge.. Som en dag var veldig aktiv og ikke ville høre, venninna mi skrek til henne og kløp henne i armen.. for og få henne til og sitte stille.. Noe jeg ble overrasket over.. Jeg tenkte at det ville aldri jeg gjort, men er redd for at det er situasjoner der det skjer.. :I I tillegg så virket det som hun gjorde det ofte.. Jeg ville nok valgt og heller roe henne ned på en måte.. men jeg skjønner at det ikke lett.. men hvordan behersker man seg i sånne situasjoner?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg minner meg selv på (i slike situasjoner) at han ikke gjør det for å være slem/ond/vanskelig, men det er en naturlig fase, en utprøving som hører med i utviklingen. Det hjelper å prøve å se det fra hans perspektiv (har som du skjønner en sønn, hehe). Hvordan jeg reagerer vil fortelle han noe om hva som er greit å gjøre mot andre. Hvos jeg skriker til han, resulterer det bare i at han skriker tilbake. Og til andre i tilsvarende situasjoner. Prøver å forklare så godt jeg kan, uavhengig av hvor mye han faktisk forstår, og så lar jeg han være til "anfallet" er over. Altså gir ikke mer oppmerksomhet på dårlig oppførsel, men viser og forklarer hva som er riktig å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå