Gjest Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 hvordan klarer dere dette? hva har dere til middag og frokost-kvelds? bruker lett 2000-2500 kr på mat i uken enda vi bare er 2 voksne og 2 barn under tre år.
Lykke*Li Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Det har jeg lurt på også, hva spiser dere? Vi er 3 og vi bruker ca 3-4000 kr i mnd!
sannamin* Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Vet ikke...Vi prøver å handle en gang i uken og da blir det mellom 700-1500kr variere veldig ettersom hva vi trenger av altmulig rart:) Vi spiser vanlig middager prøver å variere: kjøttretter og fisk. Potet,ris,potetmos,kålrabistappe,masse grønnsaker, pannekaker,alt mulig tilbehør.Prøver å kjøpe mye av god mat som er på tilbud så har vi det i fryseren.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Ikke helt sikker på hvor mye vi bruker på mat i uken.. Men rett over 1000.- et sted stemmer nok.. Vi pleier og handle stort av og til på coop f.eks. Passer på når de har tilbud på kjøttdeig ol. Til middag har vi for det meste poteter og grønnsaker med noe kjøtt eller fisk ved siden av.. Morgen er det brødmåltider.. Lager av og til omeletter og egghakke .. Ellers så elsker jeg jo og lage hjemmelaget suppe.. Mannen og mini elsker det så veldig greit.. Når jeg lager suppe da så bruker vi den 2 dager på rad.. lager mye.. Og suppen i seg selv koster jo bare 100 lapp eller noe og lage.. =)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Har aldri hatt noe husholdningsbudskjett.. men tror ikke vi handler for mye mer enn 1000 i uka - men vi er bare to voksne og ett barn. Vi spiser brød til frokost, drikker melk til. Av pålegg spiser vi nå stort sett bare syltetøy, brunost og prim til vesla. Jeg tror vi sparer aller mest penger på at vi handler veldig lite halvfabrikata og ferdigmat - det er dyrt! Vi spiser kjøtt, kjøttdeig, fisk eller kylling med ris eller pasta og lager maten fra grunnen av. Det tar ikke lenger tid enn å steke en grandis.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor lurer du Lykke*Li? Du må jo ha funnet svaret, for 3-4000 i mnd blir jo ca 1000 kr i uka....
mor.monsen Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Vi bruker ca 1000kr i uka på mat. Handler en del kjøtt i sverige.- Handler fisk på tilbud ofte og lager lite halvfabrikat. Har brødmat eller havregrøt til frokost. Div pålegg som oster, salami, leverpostei, agurk, tomat... spiser masse frukt og drikker en del jus og melk. Brus og godis kun i helgene.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Vi handler en gang i uken, og hovedhandlingen kommer på ca 650-750 kr. Handler da kun på rema 1000, og vi spiser godt og sunt. Handler melk og frukt en gang til i løpet av uken,som regel, så vi kommer vel opp i ca 900kr pr uke, noen ganger midre. Til frokost er det brødmat eller varme rundtsykker, egg, pålegg, frukt og youghurt. Lager niste til oss alle, noe av det samme som til frokost. Til middag lager vi alt mulig, lager det vi har lyst på (men vi har middagslister for hver uke)
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Bruker rett over tusenlappen. Syns egentlig det er lite penger å spare på å spise drittmat vs god mat. Det store sluket er å handle hver dag, handle når man er sulten og å ikke skrive handleliste. Vi spiser det vi har lyst til, og spiser biff hver lørdag. Allikevel bruker vi ikke mer enn 1000 i uka. Skriver middagslister og handler etter dem. Handler en gang i uka. Ser etter tilbud, og handler stort hvis kjøtt o.l. er på tilbud og har det i frysen. Tar en opprydning i frysen en gang i måneden eller så, der jeg planlegger middager etter hva vi har i frysen, og bare kjøper tilbehøret.
Kåre Moradi Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 2 voksne og 1 barn. Tja, vi bruker sjelden mer enn 3500 i måneden. Egentlig litt tilfeldig, for vi sparer ikke, men kan prøve å ramse opp hvorfor: - handler nesten bare råvarer (lite halvferdig/ferdigmat), - ikke godteri, kaker, is og brus som jo er veldig dyrt (vel, en pose pottis til helga). - Vi handler refill til flytende såper, vaskepulver og oppvaskmaskinsmiddel osv, - bruker lite babymat på glass og babygrøten lager vi selv av havregryn. - Vi planlegger middag med utgangspunkt i det vi har i kjøleskapet, og trenger derfor sjelden å kaste mat, - First price bleier (som er de beste!) - kjøper ikke ukeblader (jeg tar innimellom med meg et månedsblad eller avis) - baker brød selv det var det jeg kom på.
wirre;o) Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror ikke vi bruker såpass engang jeg.. Handlet for fem uker siden på OBS for 2500kroner, fordi da var det skrapet for alt. Kjøpte pasta, ris av ulike slag, potetmos og sånne tørrvarer. Handlet kyllingkjøttdeig på tilbud og frøs ned. Handler litt kjøtt i sverige innimellom, men det er kanskje hver tredje måned. Da kjøper vi 6kg kjøttdeig, 2kg kyllingfileter og litt ymse steiker osv. Bruker ca 1000-1500kroner. Siden storhandelen på Obs har jeg kjøpt 2 liter melk og tre brød hver uke pluss frukt og grønt, f.eks til tirsdag da jeg lade grønnsakssuppe ( som så er middag i to dager og lunsj til meg på jobb en dag). Det var da tilbud på blomkål så jeg kjøpte blomkålhoder som jeg lagde suppe av. Der ble ikke alt spist opp så i dag blir det gratinerte blomkålsuppe med kyllingogkalkunpølsebiter i. Jeg HAAAter å kaste mat. Så det er vel litt av årsaken til at vi ikke bruker så mye på det. Vi er to voksne og ei lita snuppe på 16mnd. Men.. dette er ikke iregnet hygiene og vaskeprodukter, hundemat og diverse altså.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er veldig nøye på at vi ikke kaster mat derfor kjøper jeg inn akkurat det jeg vet vi kommer til å spise opp. Min mann får lunsj på jobben så der sparer vi inn litt. Så jeg fyller ikke kjøleskapet med all slags pålegg, varierer heller fra uke til uke hva jeg kjøper. Kjøper inn poteter, grønnsaker til en uke( har ukemeny og handler etter den) Vi spiser fisk, kylling osv og lager det meste fra bunnen av. Så mat budsjettet blir ganske lavt når jeg følger menyen og ikke impulsen. Så vi varierer mellom 700 og 1000kr i uken på mat. Da er det inkludert bleier, såpe osv. Vi er 2 voksne, 1barn og 1 katt
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror alle kan klare seg på 1000kr i uken , men da prioterer det også deretter! Vi bruker mer enn det...ca 1500 kansje..varierer, men jeg lager aldri mat fra bunnen av...det går mye i sause poser etc...dessuten drikker jeg pepsi max hver dag det er dyyyyyyyrt!!!
Yo&La+spire Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Vi bruker ca 7-800 kr i uken på mat til 2 voksne og et barn under 2 år. Grunnen til at vi bruker så lite er: - Handler på rema - Aldri halvfabrikat og noe vegetar - Sjelden snop (på lørdag), ikke brus. - Refil av det som kan refilles (og ikke "unødvendige" ting som tøymykner, våtservietter osv) - Kjøper Landlord (tilsvarende First Price) - Bruker tøybleier, ergo slipper å kjøpe bleier - Kjøper aldri mat på glass og baker brødet og mixer frokostblandinga selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå