Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg var 3 uker på vei (og ikke visste jeg om det heller)

Så var jeg på ferie i Israel.

Vi skulle feire bursdagen til en i familien og var dermed på en fin restaurant hvor jeg bestilte biff, medium stekt.

Så tenker jeg nå, i min 4 måned.

KAN noe ha hatt innvirkning på fosteret når det bare var 2-3 uker gammelt?

Alt så bra ut på UL, men likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vil alltid tenke slik. jeg har hatt flere timer hos tannlegen med røntgen osv. men vet man ikke om at man er gravid, så hva skal man gjøre? Så lenge det ser bra ut på UL stoler jeg på dette..

Skrevet

Nei tror ikke det.. En halvstekt biff er vel ikke det værste man kan utsette babyen sin for. :)

Selv var jeg på flatfylla 1,5 uke før jeg testet positivt med førstemann... Tenkte mye på "tenk om" gjennom hele det svangerskapet..ikke noe gøy.. Ser ikke ut til at han har tatt noe skade av det ,heldigvis. =)

Skrevet

Er bare så mange delte meninger om det at man blir så i tvil

Ei jordmor sa til venninna mi at så lenge hun klarte å slutte å røyke før den 12 mnd, så skulle det ikke ha så mye å si for babyen.

Heller ikke hva hun spiste i den første tiden..

Men den biffen jeg fikk, den var jo rå!

Spiste bare halve.. hehe...

Skrevet

Man må nesten bare vente og se.. Babyen min vokser i hvertfall som den skal og sparker..;) Jeg røyka noen uker uti svangerskapet, men slutta med en gang jeg testa positivt og har ikke hatt et eneste trekk siden. Så velger å tro at alt er bra:) Tenkte også mye på dette de første mnd. husker jeg, men nå koser jeg meg bare.. Salami har jeg også spist, hehe.. Så man kan ikke klare å holde opp med alt når man ikke vet/ikke har testa positivt før sent i svangerskapet.

Skrevet

Fosteret deler ikke blodbane med deg før etter uke 5-6 eller deromkring. Å ha spist en medium biff i uke 3 tviler jeg sterkt på at kan ha hatt noen innvirking på noe som helst...

Skrevet

tusen takk :)

Røykte selv til jeg var i uke 13.. Men jeg velger å tro det gikk greit også..

:)

Skrevet

Jeg drakk alkohol de to første ukene (altså før jeg visste at jeg var gravid) Drakk ikke så mye, men et par glass vin til middag nesten hver dag i påskeferien - en gang i blant også et glass vin før maten. Har bekymret meg en del for det, men både lege og jordmor tok det med knusende ro... Vi må jo bare satse på at det er i orden pga at man ikke har begynt å dele blodbane enda på den tiden. Prøver å ikke tenke på det, men kommer nok til å lure litt likevel ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...