Gå til innhold

Grove, gode rundstykker... Oppskrift ,noen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne mellomgrove.

 

Finner ikke oppskriftsmappen min akkurat nå :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?!

Kom igjen 'a!

 

:-)

Skrevet

200 g grovt rugmel

700 g fint hvetemel

en neve havregryn

2 ts salt

3 ss olje

6 dl vann

1 pk gjær

 

Kna for hånd 10 minutter

Forhev 45 minutter

Form til rundstykker og sett dem tett inntil hverandre på bakebrettet

Etterhev 30 minutter

 

Stekes ca 20 minutter på 225 grader nest nederst i ovnen

Skrevet

Takk :-)

 

Kan selvfølgelig finne oppskrifter på nettet, men jeg foretrekker å få fra folk som baker dem...

 

 

 

Skrevet

Har bakt disse tre ganger og de har blitt bra hver gang. Anbefales!

Skrevet

Tried & tested - det liker jeg ;-)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...