babyandme Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Bor i Jæren omr. og skal snart føde på Sus.. kan man få leid dette til de første mnd et sted? evt noen som vil selge en slik?
Yada Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg leide en slik på babyshop sist. (4 år siden) Bor jo ikke der du bor da, så vet ikke hva for butikker du har i nærheten. Men hvis det er en babyutstyrsbutikk der, ville jeg hørt der. For boxett er en slik sak som du bruker i bilen ikke sant? Så jeg ikke blander med noe annet. En sån hvor barnet ligger helt flatt. Syns det var kjekt å ha det i begynnelsen, i og med at stolen bel alt for bratt for ryggen.
Bea81 Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Vil bare si at med tanke på sikkerhet så bør ikke babyen ligge i boxette. I en kollisjon vil jo barnet ligge løst i bagen og bli slengt rundt omkring. Det tryggeste er bakovervendt bilsete, og det er bare tull at det er skadelig for ryggen til babyen. Les mer på www.tryggtrafikk.no
2 fine små Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har ogsaa snakket med Trygg Trafikk direkte, og de sier akkurat det som Bea81 sier her, boxette er ikke noe man anbefaler lenger, og setene er ikke farlige for ryggen, det er en gammel myte. Det ville vaere som aa si at barn i Afrika, som sitter paa ryggen til mamma hele dagen, faar ryggskader, fordi det er for bratt... =o) Men dette finner du ut i utstyrsbutikken. Grunnen til at jeg spurte Trygg Trafikk direkte, er fordi babyutstyrsbutikker noen ganger blir litt overivrige etter aa selge synes jeg. Litt som da jeg gikk inn paa et sted som selger ferdigsmurte organiske wraps her i dag, og sa jeg ville ha noe helt nysmurt. Damen bak disken svarte "alt hos oss er deilig og ferskt" Yeah right, hehe.....vet at det holder noen dager, var ikke mitt poeng, jeg ville vite hva som var ferskest. =o) Gravid og pirkete.
Bea81 Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Vil bare legge til at i Sverige er boxette forbudt fordi det er så dårlig sikring.
ambumamma Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 få steder de leier ut dette lenger da det ikke er anbefalt. Det er veldig enkelt men det skal jo ikke gå foran sikkertheten. Vi må kjøre litt over en time fra sykehuset og hjem. Fysio sa at det er ikke noe problem. Bare å legge ho i bagen når vi kommer hjem. Ryggen deres tåler mye mer enn hva man trodde før. Så vi velger helt klart stol som er såååå mye tryggere enn bag.
Vertigo Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 For å svare på spørsmålet ditt - om det fortsatt er å få tak i, så er det Sørbø som har. På Bryne hadde de i alle fall tidligere. Nok på Sandnes og Kvadrat også. Men som andre sier - babystol er det beste
jente Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Du bør ikke la barnet ligge i en slik boxsett. Det er flere av de kjente barnebutikkene som har sluttet å selge dette.. Det er rett og slett farlig for barnet,, Kjøp en bilstol, det er mye tryggere....
Corvina Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Hei, kan ikke hjelpe deg med hvor du kan leie for jeg er ikke lokalkjent i ditt område. Tenkte bare å kommentere at så mange hevder at boxette ikke er sikkert nok. Det er nok riktig, men dersom du har fått en bitte liten baby på under 2500 gram så er de minste bilstolene for store. Jeg hadde det problemet sist da jeg skulle reise hjem fra sykehuset med en baby på 2150 gram! Er barnet opp mot 3 kg anbefaler jeg også sterkt bilstol. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå