LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 lillegutt er nå strax fire mnd å får bare mm. han nekter å ta flaska men han "spiser" når han får det på skje, prøvde litt igår, å det syns han vist var litt morro=) men når kan jeg begynne å gi ham litt banan å slikt?
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Som annen fast føde, tidligst 4 mnd:-) Most banan var veldig populært hos min.
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 men bør jeg vente litt da? siden det tidligst er ved fire mnd? hvor mye gir du?
Sunniva78 har to små Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Min er 4 1/2 mnd, og jeg har så smått begynt å gi litt smaksprøver. Kun for å venne han til litt andre smaker, han trenger ikke næringen enda. Banan og sviskemos er poppis! Avocado blandet med mm var ikke SÅ digg, hehe..
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Du kan sikkert begynne når babyen er 4 mnd. Jeg bare ga et par teskjer i begynnelesen. Bare vær obs på at de kan bli harde i magen av banan.
bruse Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har valgt å vente med banan og andre typer mat som smaker søtt, fordi jeg ønsker å venne henne til annen type mat først. Tenkte at viss jeg begynte med banan og frukt ville det bli nedtur å få f.eks potet. Dessuten introduserer vi en type smak av gangen og siden vegen går via grøt, potet, gulrot, blomkål og kålrot har vi enda ikke kommet til banan. Og babyen min er snart 7 mnd. Kommer vel snart til banan.
bruse Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 forresten begynte jeg ikke å introdusere fast føde før hun var 5,5 mnd. Så har holdt på i 1 1/2 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå