Gå til innhold

Dere som har samsovet med barna deres....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når la dere barna deres i egen seng? Og hvordan klarte dere det?

Minien på snart 4 mnd har sovet i vår seng fra han ble født, er såå koselig! Men synes det er på tide at han skal ligge i sin egen seng nå, han er en makk om natta og tar over halve senga. Jeg og sambo må krøke oss sammen for å få plass ;-)

Har prøvd det aller meste for å få han til å sove i egen seng når han skal legge seg, men ender alltid med at han hylskriker eller ligger å prater til meg hvis jeg sitter ved siden av han. Prøver jeg å legge han over når han har sovnet i vår seng så våkner han :( Har prøvd å legge han i ammemadrass også, men hjelper ikke...

Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å sove i egen seng... Noen tips? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår lå mellom oss de første 2 mnd. Så la vi han i en vugge helt inntil sengen vår den første tiden i egen seng. Det fungerte veldig greit, for da var det lett å stryke litt på han hvis han våknet litt.

Skrevet

Legg varmeflaske i sengen hans før han skal sove. Da er sengen varm og lun og god, og han slipper å våkne fordi han "skifter miljø". (husk å ta bort varmeflasken når han legges). Legg en singlet el. trøye du har brukt som "laken" i hodeenden. Da lukter det trygt og fint av mamma :o) Ikke legg han ETTER at han har sovnet - legg han mens han driver og sovner - liiiiike før han bikker over i drømmeland.

Skrevet

Mallo kvilte i eiga seng på dagtid, så det ¨gjekk egentlig ganske bra. Ho var 7-8mnd då ho flytta over i si seng. Litt sutring var det i innsovinga, men det hjalp at eg la ho når ho var god og trøtt.(satt eg ved siden av senga så hylskreik ho, så det kunne eg aldri gjer). Då mallo var 4mnd var ho enda på det stadiet at eg enten amma eller byssa ho i søvn. Ho var ikkje klar for å sovne på eiga hand før i 7-8mnd alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...