Gå til innhold

Hvor kan man leie/kjøpe boxett? Haster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Jæren omr. Kunne tenkt meg det de aller første mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke åssen det er der du bor, men hva med på helsestasjonen???

Skrevet

Hva er boxett??

Skrevet

Du er klar over at trygg trafikk ikke anbefaler boxette?

Skrevet

Bor ikke på dine trakter, men hva med bilforretninger som også selger bilseter og sånn? Eller bilutleiefirmaer?

Skrevet

Jeg har forstått boxett er et bedre og sikrere alternativ den første tiden enn sikkerhetsnett, siden babien ligger fastspent med 5-punkts sele i boxett. Har planer om å kjøpe barnesete,men ønsker et alternativ den aller første tiden. Babien blir ofte liggende som en liten bult i sete, og hode blir hengende frem..vil jo ikke h*n skal få pustevansker heller. Jeg ønsker ikke diskutere dette nå, bare lurte på hvor man kan få leid eller kjøpt dette rimelig. Takker for tips!

Skrevet

Bare tenkte å dele denne lenken med deg -fant den da jeg søkte på boxett (siden jeg ikke visste hva det var :))

Skrevet

Det som går gale her er jo at selen løsner. Har ingenting med dårlig Boxette å gjøre, annet enn at den er dårlig sikret.

Jeg er sikker på at det finnes boxetter som er bedre enn denne her.

Skrevet

Boxette er noe dritt og er ikke like sikkert som vanlig bilsete. Det er bare en myte at bilsetene ikke er bra for ryggen til den nyfødte. Barnet sitter veldig sikkert i vanlig sete og jeg kan bare anbefale deg å gå rett på bilsetet og ikke leie boxette.

Skrevet

Bor på Jæren,og vet ikke om noe sted som hverken selger eller leier ut boxette. Syns hele greia er både mindre sikkert og litt gammeldags.

Hadde det vært en sikker greie så hadde jo alle babybutikker solgt den,

men det gjør de jo ikke...

Jeg velger definitivt vanlig bilstol,fordi det er det sikreste.

Skrevet

Hun spurte vell ikke om sikkerheten til en Boxett, men om hvor hun kan få leie/kjøpe en..! :D

Men dette med at det er skadelig for ryggen til babyen å ligge (for den sitter ikke) i bilstol er bare tull, for tenk på hvordan disse små nurkene ligger inne i magen... Sammenkrøllet som en liten ball. Selv om de flyter rundt i fostervann, er det ikke særlig god plass til de store sprellene på slutten! :P Å ingen lenker vell fast ungene sine til en bilstol i timesvis... En overlege på Riksen har tidligere uttalt at babyen vil si ifra om noe er ubehagelig, og at de fint tåler å ligge i en bilstol i opptil 3 timer - så lenge som de da får komme opp å bevege seg en god stund. Men etter 3 timer er det vell uansett på tide med mat - så da blir det jo et naturlig avbrekk.

Lykke til i jakten på en Boxette... :)

Skrevet

Svarte på det som ble spurt om jeg-det var vel ikke vanskelig å lese eller??

Skrevet

Hei og takk for tips. Jeg var ikke ute etter å starte en diskusjon eller få personlige meninger ang dette, men regnet med det kom likevel;) blir somregel slik her inne på bim. Vi vil jo alle det som er best for barna våre, og gjør det vi mener blir best for våre barn.

Vi har kjøpt bilsete idag fra 0-13kg som vi uansett skulle investere i, siden det ikke var så lett å skaffe seg boxett til den første tiden. Så får det heller bli et par stopp på veien fra sykehuset, der den lille kan få strekke litt på seg:-)

Ha en fin kveld og lykke til dere andre med forberedelsene til fødsel!!

Skrevet

Hvor bor du hen,og hvor skal du føde??

Skrevet

Innlegget mitt var ikke ment som kritikk til ditt innlegg!!! :) Tenkte bare feil når jeg skulle svare til HI... DERFOR ble det slik at svaret mitt kom under ditt svar!

Skrevet

Var ikke for å kritisere at jeg skrev mitt svar heller. Ville bare si fra om det itilfelle du ikke var klar over det. Jeg fikk selv høre at boxette var det beste for en nyfødt og leide det da jeg fikk mine første. Men vi brukte den en gang. Syntes det var en grusom sak og det så ikke ut til at ungen lå sikkert selv om hun var festet som hun skulle. Derfor liker ikke jeg boxette og det anbefales jo med bilsete. Så...ville bare dele min erfaring om saken.

Skrevet

No hard feelings fra min kant;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...