Gå til innhold

Masete mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så oppgitt over mamma som allerede i en mnd har gått rundt og mast om at vi må se til å begynne og kjøpe inn Alt Det Man Trenger til knøttet når hun kommer. Vi trenger jo sparkebukser og pysjer og jeg-vet-ikke hva. Huff, jeg blir så lei av dette maset. Jeg er jo klar over at vi trenger litt av hvert, men det er da tross alt fortsatt 4 mnd igjen til tulla kommer. Tenker liksom at man kjøper inn sånt når det begynner å nærme seg litt mer jeg da... Og dessuten får man jo veldig mye?? Men mamma mener man bare får sånne pynte-klær da, bl.a....

At hun ikke kan la være å skulle legge seg oppi alt. Det er greit å komme med tips innimellom, men dette er noe hun maser om annahver gang hun er hos oss. Orker liksom ikke at alt skal bli et mas jeg da. Dessuten er vel butikkene oppe etter at jeg har født også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter deg der - har fortsatt god tid, ingen grunn til å stresse. Vi fikk langt fra kun pynteklær.FIkk litt mye kjoler men de byttet vi i andre ting vi trengte - så er ikke allverdens en egentlig trenger å kjøpe på forhånd. Dessuten god tid til å kjøpe klær etter fødselen også:)

Skrevet

Helt enig med deg!! Jeg handler heller ikke inn noen ting enda.. De har sett jente på UL, men kan jo aldri være helt sikker. Vi har jo mange måneder igjen enda, og god tid. Ikke vits å kjøpe for mye før. trenger jo noen bodyer og litt sånn ellers av sparkebukser, men tar jo bare noen timer og handle inn dette. Bruker jo ikke uker på det. Hadde min mor mast slik hadde jeg bare svart at det er ingen som hindrer henne og kjøpe det hun mener vi trenger:) Så hadde jeg kanskje fått litt gratis hehe:)

Skrevet

Typisk mødre. Har det på akkurat samme måte som deg. Her legger hun seg oppi navnet som vi har valgt. Hun mener det er for tungt og kommer med andre forslag hele tiden, kjenner at det begynner å bli for mye av det gode.... Hun har jo ingenting med det.... *argh*

Jeg anbefaler deg å gi beskjed. Si at dere gjør det på deres måte og at dere ikke mener det er nødvendig å handle inn så mye. En får ikke kun pynteklær, en får svært mye forskjellig. Spes. hvis dette er deres første barn?.... da får en vanvittig mye klær i presanger... jeg husker at jeg ikke klarte å bruke alt en gang...

Klem fra

Skrevet

åh, jeg er glad jeg ikke har en masete mor - men jeg synes du skal fortelle henne hva du føler og at du synes det er koselig at hun gleder seg på deres vegne, men at det kan bli litt masete. Som du sier, hvis du ønsker å vente - så er faktisk butikken åpen etter at du har født også :o)

Skrevet

Jeg sa det til henne her om dagen at jeg ikke syntes det var noen vits i å kjøpe inn så mye enda. At det er vel gjerne sånt man venter med til det er en mnd eller noe igjen?? Skal da ha noe å gjøre disse siste 3 ukene før fødsel og ;) Hihi... Også skal vi på 3D UL i midten av juli, så da kjøpte jeg meg litt tid og sa at vi uansett ikke skulle kjøpe noe før den. Kanskje vi får vite litt sikrere at det er ei frøken inni der. Håper jeg slipper mas de neste 3 ukene nå da, hvertfall ;)

Godt å høre at det er flere som er lei av masete mødre. Og at det er flere som mener det er tull å hamstre inn klær. Tror det er koselig å kunne gå litt i butikken når hun er nyfødt og jeg (selvsagt kanskje ikke første uka, men...)

Skrevet

Fytti katta, hadde hun lagt seg så opp i navnevalget hadde jeg blitt sint! Hvertfall når dere har bestemt dere. En ting er om man sier "hva synes du om...." men om man sier "vi har bestemt oss for..." så er det noe annet, da har man ikke bedt om meninger. Akkurat navn har jeg sagt så klart i fra om at det er vi som bestemmer, at der tror jeg ikke hun tør å kverulere så mye. Med mindre vi velger noe helt rart da, men det gjør vi ikke :)

Skrevet

Hei igjen..Jeg har to barn fra før, og begge gangene har jeg ikke visst kjønn på de før de ble født. Dermed måtte jeg bare kjøpe inn litt nøytrale klær. Og med begge to syntes jeg det var fantastisk kjekt å gå og kikke i butikkene etter de ble født. Kunne mer se for meg plagget på barnet, og jeg fikk veldig mye, og langt fra bare pynte klær etter de ble født av venner og kjente. Bare min mor tok jo helt av og kjøpte mange mange sett. Min mor maser også om navn slik som ovenfor her nevnte. Dette plager meg skikkelig. Derfor kommer vi ikke til å si noe navn før barnet er født. Da sier hun nok ikke noe. Men generelt er hun verdens dårligste og skjule når hun mener noe er stygt. Selv om hun ikke sier noe helt direkte, kan vi lese det av hele kroppsholdningen og det lille hun da sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...