Kamomille Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har hatt 2 KS og ønsker egentlig spiral (siden jeg ble gavid på p-piller og får store bivirkninger av p-sprøyte). Gynekologen på føden mente det ikke var tilrådelig å sette inn spiral når jeg har hatt 2 KS, mens fastlegen min mener dette ikke er noe problem i det hele tatt. Så hvem skal jeg lyttet til da? Tenker jo at gynekologen vet mest om dette, men...... Jeg MÅ ha en prevensjon som virker:) Noen her som har satt inn spiral etter KS?
Sylwania Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor var det ikke tilrådelig med spiral? Jeg har hatt to KS og spiral var det ingen problem med og få satt inn i forbindelse med det siste.
anne* Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har hormonspiral. Gynekologen spurte om jeg hadde hatt full åpning (hadde haste-ks), det var visst et poeng, men jeg aner ikke hvorfor. Tror det har med hvordan de setter den inn kanskje? Kjenner jo folk som ikke har født som har fått spiral fordi de ikke tåler annen prevensjon.
Kamomille Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 det var noe med større arrvev etter 2 KS tror jeg..... har både hatt KS og født vaginalt.....
Steinbukk77 Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 JEg har ett keisersnitt. Ingen vaginal fødsel! JEg satte inn hormonspiral for tre uker siden. HVerken fastlegen eller gyn på sykehuset (som satte den inn) lurte noe tror jeg. De sa da ingeting iallefall! Men gjorde jæv...vondt. Og gyn sa da at det var vanlig at det gjorde mer vondt for de som ikke hadde født, enn for de som hadde. Tror det har noe med at livmorhalsen har fått "større hull" etter vaginal fødsel. P-sprøyter da, kan det være et alternativ om ikke gyn vil sette inn spiral? Hør evt med en annen gyn, privatpraktiserende feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå