Gå til innhold

herpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min dro til lege etter at fikk et utslett på penis. Han ble da testet for herpes (dette er 2 år siden) og prøven kom tilbake negativ. Legen sa det bare var et utslett og at han skulle bruke kortisonsalve/ soppsalve på det om det kom tilbake.

Jeg har også blitt sjekket for herpes flere ganger de siste to årene (i forbindelse med svangerskap/ gyn.u.), men alle testene var negativ.

Utslettet kommer tilbake ved jevne mellomrom og jeg er bekymret for at testen legen foretok ikke viste riktig... Kan dette være tilfelle (at testens resultat var feil)? Har noen opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvene trenger ikke slå ut positivt, så man kan allikevel ha herpes.

Kan være at det var for lite veske å teste ut fra og da kan man få negativt svar tilbake.

Skrevet

Er det noe spes du lurer på med tanke på smitte til barn under fødsel eller er det bare det at dere er usikkre på at dere har det??

Skrevet

Begge deler. Jeg tviler på at jeg har det egentlig. Jeg har tatt 5 tester og har ingen symptomer/utbrudd.

Skrevet

Hvis det er herpes er det kjempevondt under utbrudd.

Dessverre har jeg det.. Men har ikke hatt utbrudd på 2-3 år..

Første gang var jeg så dårlig at jeg havnet på legevakta med høy feber og måtte ligge natta over..

Det svir og gjør vondt og er helt j....

Hvis det ikke gjør noe særlig vondt, men bare er irriterende fordi utslett er teit, tror jeg legen har rett.

Skrevet

Det er svært sjeldent barn blir smittet under fødsel, men det skjer jo.

Om det viser seg at man har et utbrudd ved fødselen, så blir det tatt et keisersnitt for å skåne den lille for smitte.

Man kan faktisk ha herpes viruset i kroppen, men ha utbrudd man ikke merker noe til. Sannsynligheten for at du har det er stor om din samboer har det. Det er derfor folk blir smittet for folk er ikke selv klar over at de har det. Man kan ha utbrudd på selve livmoren.

Stille utbrudd kalles det.

Men nå er det kun smittsomt når det er utbrudd, så fort skorpen er kommet så er det ikke smittsomt lenger.

Men hva mener du med at du har testet.....har du tatt blodprøve eller har du hatt noe som du har trodd er et utbrudd?

her har du en link om du vil vite litt mer om dette med svangerskap og herpes : http://www.doktoronline.no/articles/gynecology/herpes_genitalis_oralis.html

Skrevet

Jeg har blitt testet under gyn. undersøkelse. Med bomullsdott e.l. jeg tok vel også blodprøve en gang.

Jeg aner ikke hvordan mannen min har blitt testet.

Skrevet

Om du har blitt testet under en gyn undersøkelse, da tyder det jo på at du har hatt noe som kan ligne et utbrudd.

Men antagelig har det vært for lite veske fra såret til å få riktig svar.

Det du kan gjøre er å be legen ta en blodprøve og se om du har antistoffer i blodet mot herpes. Da er det tegn på at du har hatt utbrudd.

Genitaler herpes er overhodet ikke noe sjeldent. 70%; i den voksne befolkningen har det, men ikke alle vet om det og har symptomer. Herpes i svangerskapet er et vanlig problem og det finnes mange foreldre med herpes som får barn. De aller, aller fleste blir født helt friske.

Det som er med denne sykdommen om man kan kalle det der, er at den er så tabu lagt og derfor vet folk så lite om den.

Det er liksom skammen selv det å være bærer av det viruset.

Men det er faktisk fler som har det enn man tror!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var vanlig å teste det i forbindelse med svangerskap jeg. Jeg har bedt om å bli testet fler ganger når jeg har satt inn /tatt ut spiral.

Skrevet

Mye trolig så har du det ikke, men jeg hadde nok fulgt med.

Et synlig utbrudd er ikke til å unngå å merke.

Prøv å legg merke til om hvordan almentilstand samboeren din har like føre han får dette utbruddet.¨

Om han føler seg slapp og små feber osv....stress er en faktor som spiller masse inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...