Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt mye i svangerskapet med både blødninger, kvalme, bekkenløsning(heldigvis ikke så kraftig den da), og veldig lavt blodtrykk. Har fått høre fra både sykehus, jordmor og lege at jeg skal følges nøye opp og være på kontroll annenhver uke.

SÅ, da jeg var hos legen i dag hadde han ikke tid til å se på meg en gang!! Han bare spurte om jeg skulle ha ny sykemelding og skrev ut denne for meg. Ble helt satt ut jeg og måtte spør om han ikke skulle ta blodtrykk o.l. Har heller ikke kjent meg i noe god form de siste dagene, så jeg hadde håpet på å få spurt litt rundt dette. men nei da, han hadde ikke tid til annet enn å skrive ny sykemelding, og så skysset han meg ut døra og sa "god sommer".

Regner jo med at alt er helt fint, bortsett fra blodtrykket, men alikevel?? og hvilket grunnlag har han til å skrive sykemelding når han ikke har undersøkt en eneste ting??

Var skikkelig lei meg etterpå. Vet jo at det er svangerskapshormonene mine som gjør at jeg reagerer sterkt nå da, men alikevel... ny time satte han opp om en mnd... heldigvis skal jeg til jordmor i mellomtiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten akkurat 28 uker i dag :) (så jeg tyvstarter litt her inne)..

Skrevet

nei den legen hadde jeg ikke stolt mye på! FY F...! Hvis du skal følges nøye opp så skal du det! Han/hun gjorde en skikkelig dårlig jobb der synes jeg! Jeg hadde også en fastlege som var elendig på svangerskaps ting. Jeg kunne jo mere enn henne, i tillegg hadde hun bestandig dårlig tid. Jeg valgte derfor å gå til jordmor HVER gang, og droppe hele lege styret. Det har gitt meg mye mindre frustyrasjoner iallefall. Finner jordmoren noe unormalt på urinprøve, blodtrykk etc så sender hun jo videre til sykehuset. I tillegg har ei jordmor spesialutdanning på svangerskap, det har ikke en allmen lege.....bare et hett tips hvis du føler deg bedre ivaretatt hos jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...