Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke sikker på hvilken du mener... tar selv b12 sprøyte...

Skrevet

Jeg tok jernsprøyte før jeg ble gravid pga lav blodprosent og jernlager. Dette måtte jeg gjøre før jeg ble gravid,for disse skal ikke gis til graivde.

Sist jeg gikk graivd,måtte jeg også får jern,legen min ringte da til føde poliklinikk og de sa at måtte jeg ha jern kunne jeg ikke få dette i sprøyte form,men komme til dem og få det rett i årene. Så jeg var der tre dager i løpet av en uke og fikk to poser hver dag. Var ikke noe behaglig å få det rett i årene,men måtte jeg så måtte jeg.

Har også fått jernsprøyter for noen år tilbake pga lav blodprosent sammen med lavt jernlager. Blir litt øm på hoftene og får litt blå merker etter det,men det er ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Oi, nå ble jeg usikker... Har time hos legen i morra for å sette den første sprøyta.

Skrevet

Be legen om å snakke med fødepoliklinikken først.

Skrevet

Eller lese pakkningsvedlegge,vil ha det til at det stod der også.

Skrevet

På besøk fra 2. tri

Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke skulle ta jernsprøyter under graviditet av min lege...

Be han sjekke det opp :)

Lykke til :)

Skrevet

Denne siden har god informasjon om jernmangel.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1059

Det finnes kanskje mange forskjellige sprøyter som skal rette på anemi og her er en av de http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/E/Eprex_Janssen-Cilag_83468/94800.html

Liten erfaring med graviditet står det.

Skrevet

jeg hadde en Hb på 7 tidlig i svangerskapet,

fekk en kur med jernsprøyter, trur den var på 10stk, cosmofer heter den. pluss jeg får B12 sprøyter fast hver 3.mnd

var på kontroll idag, Hb'en var 9,3 og er no i uke 35.

føler meg jo mye bedre, men ikke sånn fantastisk som jeg todde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...