Gå til innhold

Uke 33 - Strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen av dere som har fátt strekkmerker, og i sáfall, bruker dere strekkmerkekremer eller ikke?

Jeg har smurt meg godt hver dag, morgen og kveld siden 4.mnd tror jeg, og har ingen merker, men vet hverken om det hjelper, om nár det evt kommer eller ikke. Jeg vet og har lest masse om strekkmerker, sá det er jo veldig individuelt men jeg har ogsá snakket med mange som har brukt kremer og som ikke har fátt noen merker.

Hadde bare vaert artig á se om det er noen sammenheng, de som bruker og ikke bruker gode kremer og om de fár merker eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann:) jeg er nå i uke 35 og har IKKE smurt magen min vært veldis sløv... men har 0 strekkmerker...:) vet jo at det ennå kan komme da. hehe. men foreløpig 0. men som du skriver spennde å se om hva folk har gjort og ikke gjort og se utfall.... artig

Skrevet

magen er msurt morgen og kveld siden 25 uke, i tillegg har jeg tatt omega 3 hver dag siden begynnelsen.Magen begynner å bli ganske så full av strekkmerker ja! Altså, det hjalp meg ingenting!!!:( kjipt. Fikk det første merket rundt uke 35-36 og siden har det bare blitt mere og mere. men jeg smører meg enda og tar omega 3 i håp om at det kanskje ville vært dobbelt så ille uten....

Skrevet

er forresten i uke 39 pluss4 i dag

Skrevet

Jeg har ikke tro på at smøring hjelper jeg, uten at jeg er noen ekspert. Nå er jeg foreløpig heldig da. Har en uke igjen til termin og har ingen strekkmerker. Har heller ikke smørt meg, kanskje med body lotien et par ganger i uka etter at jeg har dusjet (sammen med rutinesmøringen av ben, osv) Husk at man faktisk sprekker i underhuden, og som legen min sa: Vis meg den kremen som trekker ned i underhuden....

Skrevet

er i uke 35 og har ikke fått. har ikke styra med noe for å ikke få det heller. fikk ikke sist heller.

Skrevet

Hei. Er snart 34 uker på vei og har ikke fått noen nye strekkmerker.

Fikk noen få, små et par dager før fødselen til storebror (det var kjipt det), men har ikke fått noen nye. Men jeg jubler ikke enda siden jeg akkurat ikke klarte meg forrige gang....hehe,

Hører om de som får sine første strekkmerker under fødselen, kjipt det også.

Smører med enten A-derma eller spenol, ikke noen dyre anti-strekkmerke kremer her : )

Skrevet

Hei! Jeg tenkte jeg skulle være kjempeflink til å smøre, men har hatt et lite glass med A-krem fra apoteket i hele svangerksapet (i uke 33 + noen dager nå). Billig, og helt grei, men er for sløv med å smøre. HAr ikke fått strekkmerker på magen enda, men derimot ser det ut til at jeg har fått noen små på den ene puppen. Det er jo litt kjedelig, men til gjengjeld har de doblet størrelse (var bittesmå;), og det koser både jeg og min kjære oss litt med!

Skrevet

Er 35+2 og har ikke fått et enest strekkmerke. Bank i bordet. Har smurt litt sporasisk, men bruker ingen spesiel krem. Håper de ikke kommer heller....

Skrevet

Har ikke vært flink til å smøre meg i det hele tatt jeg, kanskje litt bodylotion en gang innimellom i samme slengen som resten av kroppen... Men har sålangt ikke fått et eneste strekkmerke, er i uke 32.

Min mor fortalte at hun fikk massevis tidlig, så vet ikke helt om det er genetisk heller... :-) Men det er jo ennå lenge igjen... ;-)

Skrevet

Smurte hver kveld med spesialolje etter uke 12 med førstemann og fikk ingen strekkmerker på magen, kun noen få på hoftene som nesten ikke syns lenger....

Skrevet

kremer hjelper ikke ..d har noe med hvor elastisk huden er,d går og i arv..d er underhuden så sprekker å d er d ingen krem som kan hjelpe for..

men d er jo godt å smøre huden forde da..holde den myk ..blir jo veldig tørre føler jeg når en går gravid.

jeg fikk alle strekkmerkene mine med nr 1..ingenting med nr 2 og ingeting nå med nr 3..men d skulle bare mangle..jeg har nå fått mitt jeg hehe

Skrevet

Jeg er i uke 33 i morgen, og har ingen strekkmerker foreløpig. Smører meg 2 gr. til dagen med A-krem og drikker mye vann. Håper ikke de kommer heller, men nå føler jeg det begynner å bli veldig "trangt" i magen...

(er forresten førstegangs)

Skrevet

Jeg er i uke 36+3 og har 0 strekkmerker *jippi*

Eneste jeg har gjort er å smøre magen med bodylotion når det har vært veldig varmt ute.. Bare sånn at magen får litt fuktighet.

Skrevet

Jeg har to uker til termin og har ikke fått noen strekkmerker. Fikk det ikke forrige gang heller. Denne gangen har jeg ikke smurt meg med noe.

Vet at moren min heller ikke fikk strekkmerker, ikke en gang da hun gikk gravid med tvillinger! Ikke godt å si om dette er genetisk eller ikke...

Skrevet

Hei, hei.

Det hjelper desverre ikke å smøre seg inn for å unngå strekkmerker. Merkene kommer fra underhuden, og dit når ikke krem eller salver. Arv og hormoner avgjør om man får strekkmerker eller ikke.

Hilsen farmasøyt. Gravid 33 + 1

Skrevet

Jeg er 40+3 (og bank i bordet) har ikke fått noen strekkmerker, ennå.

Jeg har smurt meg fra uke 12 (2x om dagen) med en strekkmerkekrem som jeg har kjøpt i utlandet. Mine venninner som har brukt samme krem har heller ikke fått strekkmerker.

Jeg har lest at dette med strekkmerker er genetisk og at det er underhuden, men da kan jeg også si at mine to søstre pluss min mor fikk masse strekkmerker....

Skrevet

Jeg smurte meg sist og sprakk første dagen på overtid..

Har bare smurt innimellom denne gangen, sånn når jeg kommer på det og ikke fått noen enda..

Skrevet

Fikk mine første strekkmerker i uke 29, da hadde lillemann festet seg med hodet og lagt seg ned i bekkenet. Etter da så jeg tegn på strekkmerker nede på begge sidene av magen. Har smurt meg med apobase (oljekrem) under hele sv.skapet også fordi at jeg har eksem, så jeg er helt nødt til å smøre meg 2-3 ganger om dagen.

Så jeg har ingen tro på at kremmer er med på å motvirke strekkmerker, men selvfølgelig burde alle smøre seg for huden blir jo ekstra tørr når den "slites".

Skrevet

Jeg er 34uker i dag og har bank i bordet ikke fått strekkmerker enda. Mamma har masse på magen og jeg har noen små på puppene som jeg fikk i tenårene, så jeg er hvertfall disponert for det.

Smører meg med a-krem to ganger for dagen, drikker masse vann og tar tran i håp om at det skal funke:-)

Skrevet

Mmm det positive av disse svarene deres er jo at det virker som at de fleste ikke fár strekkmerker og heller ikke smórer seg regelmessig.

Min mor fikk strekkmerker i starten pá sin fórste graviditet og da ba mormor henne om á smóre seg. Da stoppet det og hun har ikke fátt strekkmerker pá de 3 neste barna, men det er jo selvsagt alltid lettest á fá det med den fórste, for da tóyer jo huden seg for fórste gang.

Lykke til jenter, jeg er optimist om pen hud etter at lillegutt kommer ut ogsá :-)

Skrevet

Har begynt å ta ganske mye tran for å prøve å holde strekkmerkene unna. Jeg har ingen foreløpig, men har på hoftene etter at jeg vokste mye som tenåring. Mor har ingen strekk merker. Jeg smører også, men skjønner jo at det ikke hjelper for merkene. Uansett tenker jeg å fortsette med det. Samt at jeg putter babyolje i badevannet mitt. Noen som har erfaring med tran og hud?

Skrevet

jeg har smurt meg på lår,pupper,mage 2x om dagen siden 4 måned er i slutten av uke 35 nå og har fått noen små strekkmerker på puppene..håper det ikke kommer noen flere!

har ellers tørr/atopisk hud og merker at det har hjulpet mye etter jeg begynte å ta omega/tran.

Skrevet

Jeg hadde ikke tegn til strekkmerker i uke 33...

Har smurt med fuktighetskrem hver dag, og tar tran. Min mor har ingen strekkmerker etter 4 svangerskap.

Men nå, i uke 37 har jeg fått noen små strekkmerker rundt navlen... Håper virkelig at de ikke blir større, og at det ikke kommer flere. Hadde et lite håp om å slippe unna jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...