Santi og gjengen Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Har hatt kynnerere siden, ja i begynnelsen av 2. trimester. Nå har jeg dem uregelmessig igjennom hele dagen hver dag. Har hatt det i ukesvis. Noen er skikkelige tøffe. Kjøpte nettopp bringebærkapsler siden det skal være bra for å forberede livmor til, under og etter fødsel. Men nå leste jeg at noen tror at de kan føre til tidligere fødsel. Stemmer dette? I og med at jeg har så mye kynnere ble jeg litt betenkt i forhold til å begynne på de nå. (er 34 fyllte uker idag) Hun i helsekost-butikken sa man kunne begynne å bruke de allerede i 2. trimester. Noen som vet litt om kapsler og for tidlig fødsel? ( Har hatt veldig raske fødsler de siste gangene og er livredd for en rask prematurfødsel på ferie i neste uke. (sikkert bare jeg som er overbekymret, men...))
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 hun der jeg kjøpte de sa at man ikke skulle ta de før uke 37, grunnet fare for premature rier! De sier tydeligvis forskjellig fra butikk til butikk. Så spurte jordmor, hun anbefalte å vente til uke 37, fordi det ikke er noe forskning på det osv, siden man er uenig om det kan starte fødsel eller ikke, uten at hun sa hva hun trodde. Så jeg har droppet de.. hvertfall frem til uke 37. men har lest at det er missforståelse at de starter fødsel, men vet ikke om det stemmer eller ikke.
*En rosa og en blå* Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg også har vært plaget med kynnere tidlig i svangerskapet. Jeg begynte å ta bringebærkapsler i uke 30, men har ikke merket noe økning i kynnerne eller noe annet som kan tyde på prematur fødsel... Jeg tar 960 mg hver kveld (2 kapsler à 480 mg).
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Man skal kunne ta kapslene 2-3 mnd. før termin.. Ei veninne av meg gikk på disse, og hun fødte på termin-dato i hvertfall. Hun anbefalte disse kapslene til meg. Så om noen uker begynner jeg også Du kan jo spørre legen. Jobber selv i helsekost, og har kjøpt Solaray sine. Men skal ikke ta full dose, vil heller begynne i det små.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Nei, bringebærblad kapsler inneholder jo ikke noe "mirakel"ingrediens. Er jo bare et helt vanlig helsekost preparat, som forebygger og muligens hjelper livmoren noe. Kan visst begynne med de to - tre måneder før fødsel, som nevnt tidligere her.
M by M Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tok de fra ca 2 mnd før termin sist jeg var gravid og jeg gikk to uker over UL-termin. Hadde en veldig grei fødsel syns jeg selv da og ikke mye vondt etterpå. Livmora trakk seg rask og fint tilbake og hadde lite etter-rier. Har ikke begynt på de enda nå fordi jeg glemmer å kjøpe de hele tiden. Men er i uke 36 og skal begynne så fort jeg husker å gå innom helsekosten når jeg er i byen.
mopa fødeklar Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Hei Tror du tryggt kan ta kapselene jeg begynte på dem i uke 36 og har termin i morgen . Jormor sa til meg at det var en myte at du fødte for tidlig .men at de var med på å gjøre hud mer elastisk og at livmor trakk seg fortere tilbake etter fødsel. Men lykke til og nyt ferien.
Santi og gjengen Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2008 Takk for mange svar! Da tror jeg at jeg går for en mellomting, begynner nå, men ikke med full dose, så får jeg heller trappe opp til "normal" dose om et par uker. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå