Gjest Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Nå tenker jeg mer på i den virkelige verden enn her inne når jeg skriver videre. Merker endel mennesker gjør det til sin ting å si akkurat hva de mener om alt og alle og ofte så sier de at de ser på det som en positiv egenskap om seg selv. Som i kommentarer som "Jaja, jeg sier nå i hvertfall det jeg mener og det står jeg for!" etter å f.eks ha lirt av seg til noen at de synes vedkommende var dritstygg i den buksen, at de mener innvandrere ikke har noe i landet å gjøre (gjerne når de vet det står en slik innen hørerekkevidde) osv. Så har man da folk som beundrer disse menneskene for, "endelig noen som faktisk sier det de mener". Synes dere slike mennesker er tøffe og ser opp til dem? Jeg klarer nemlig ikke helt å se hvordan det er mulig, så jeg vil gjerne bli opplyst. Selv blir jeg nemlig småkvalm av og ikke minst flau på deres vegne av slike mennesker som i mine øyner verken eier normal folkeskikk, empati, sosiale atenner eller evne til å se ting fra flere vinkler.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Nei, ikke egentlig tøffe. Det går an å si ting på en klok måte og være klok nok til å vite når en skal holde kjeft! Derfor synes jeg mange som slenger tullprat rundt seg ikke er tøffe, men enfoldige og navlebeskuende. Derimot synes jeg det er tøft av mennesker som setter grenser for seg selv og ikke er redd for å si tydelig ifra når grensene deres blir trådd over.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Det kan jeg være helt enig med deg i! Jeg synes ofte det er mye tøffere å klare å holde kjeft jeg enn å absolutt skulle lire av seg alt man tenker helt uten filter...
hit og dit Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Nja dei er kanskej tøff som står for det dei meiner, men eg ser meir opp til folk med evne til empati og som har velutvikla sosiale antenner. Filter er bra. Det er ikkje alt ein meiner som MÅ ut til omverdenen.
MamiMaribel Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Nei, det er ikke tøft, det er primitivt. Det viser at de ikke har kapasitet til å tenke ut klokere og mer diplomatiske svar/kommentarer. DET er vel ikke noe å være stolt av ?? :-DD
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Enig med deg. Det er en del av disse "påtrengende ærlig" menneskene som mangler en porsjon dannelse, og som heller ikke ser at det ikke alltid er interessant for andre å vite deres mening. For deres mening, må vite, den er jo bærer av den eneste og evige _sannhet_! Nei, takke meg til folk som vet når ærlighet er påkrevd og når det beste er å tie stille, eller servere en liten hvit løgn.
Solbollatilmamma Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Ikke minst synes jeg det vitner om manglende folkeskikk.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Men jeg vet om flre brukere her inne som synes slike mennesker er kule og tøffe, hadde vært greit om de kunne forklart meg hvorfor.
ulydia Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Hmm.. Det kjem an på kva ein seier si ærlege meining om, også da. Eg set pris på folk som kan seie si ærlege meining om sak - f.eks for eller imot abort, men ikkje folk som absolutt skal seie si ærlege meining om andre personar - f.eks "eg synst du er hjerterå som har tatt abort" (for å bruke eit eksempel frå dib). Eg opplever kanskje heller at mange ikkje tør stå for eigne meiningar irl, dei smiler og nikkar alltid til siste talar, og snur seg rundt og seier kva dei eigentleg meiner når faren for konfrontasjon er over. Det er i alle fall ikkje ein prisverdig eigenskap! Då vil eg heller vite kor eg har folk, sjølv om dei kan mangle både takt og tone.
viktorogmilla Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Hvis jeg spør om noe, synes jeg det er fint at folk svarer ærlig, uansett om jeg ikke liker meningen deres eller ikke. At folk går rundt og gir beskjed om hva de mener om alt og alle til enhver tid, synes jeg derimot ikke noe om. Å være ærlig betyr ikke at man trenger å si alt man tenker. Man kan la være å si ting som ikke er passende, og likevel være ærlig. Det handler om å vise hensyn, og å innse at ikke alle er interessert i å høre alt hva du har på hjertet. Mener ikke at man skal jatte med hvis man er uenig, men mye kan sies på en ok måte. Så for svare på spørsmålet: nei, de er overhodet ikke tøffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå