Bring_it_on!!:)) Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Det er klart at et kutt på ti millioner vil merkes. Men vi mener det er forsvarlig og at vi fortsatt kan ha et godt tilbud. Brukerne vil selvsagt få dekket helt grunnleggende behov som de har krav på. Men det er de mer sosiale tilbudene som samtaler og turer det blir redusert på, uttaler Bjerke...... Dette utsagnet kommer fra helse- og omsorgsdirektør i Drammen kommune.. Og da lurer jeg på om han noen gang har satt sine ben på et eldresenter.. Brukerene får da ikke akkurat mye turer.. Og tid til of bare sitte og prate med de og være sosiale er også sjelden.., men sef. oftere.. Man har f.eks på et sykehjem en lørdagskveld 2 på jobb på 12 eldre.. Da er det 12 som er alt fra terminale og kanskje bare har noen timer igjen, til oppegående, og til oppegående med begynnende alzheimer så kanskje hun stikker av.. Så hvor i alle dager skal de kutte i bemanning?? Men det jeg reagerer mest på av alt er at en helsedirektør mener at sosialt samvær med prat bla. ikke er grunnleggende behov...
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Han må ha vært syk den dagen læreren fortate at mennesket er et flokkdyr... Jeg synes det er skammelig at det skal være så lett å kutte i tjenestene til de som lager minst leven. I den bydelen jeg jobber har jeg flere ganger opplevd at de kutter i budsjettene til barnehager, sykehjem og pu -boliger, samt legger ned dagtilbud for eldre, samtidi som de bruker millioner på å pusse opp administrasjonslokalene ( som i utgangspunktet var mer fancy og vellholdt enn noen barnehage). Avstanden har i mange tilfeller blitt for lang fra gulvet og opp til de som har makt, så de ser ikke at ting er praktisk umulig, og at det f.eks. ikke er noe som heter "en og en halv person" på jobb. Det betyr for de som jobber at du halve tida er aleine! Noen burde skamme seg litt oftere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå