bibi5 Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Oppdaget i dag at sønen min på snart 7 er i ferd med å få ny tann forran nede. Men den kommer jo opp innenfor de gamle melketennene, som ikke ser ut til å ville ramle ut... hva skjer?
lille sprelle Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Ikke uvanlig. Jeg hadde tatt en telefon til tannpleieren dere går til jeg. Det kan jo bli vanskelig å holde rent og melketanna må jo ut!
Bøggly Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Vår sønn (7) var i forrige uke hos tannlegen og trakk tann nr 4 pga at "voksentanna" kommer innenfor. Har hver gang ringt tannlegen, og det har aldri vært spm. De bare trekker melketanna. Etter et par-tre uker har den nye tanna gradvis "gått" på plass.
Queen Mary Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Det har skjedd med to av tennene til sønnen min og jeg har bare ventet til de faller ut av seg selv. Den ene har glidd på plass der den skal og den andre står litt skjevt, men regner med den også sklir på plass. Må/bør man oppsøke tannlege???
Bøggly Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Vi valgte å gjøre det hver gang ja, fordi de nye tennene har kommet veldig langt bak melketennene. Det har også vært ubehagelig for gutten vår, fordi han har blitt veldig sår på tunge av de nye tennene (som kommer opp der tunga hviler til vanlig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå