moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Plages så mye med stiv, vond nakke og har fått mye hodepine og vondt i armene. Tar noen ganger paracet men får dårlig samvittighet. Hva gjør dere andre, hvor mye paracet kan en ta nå???
Hikken Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Man kan ta vanlig dose paracet. Fikk utskrevet paralgin forte av legen min som jeg skulle ta tre ganger daglig, og når smertene begynte å bli bedre skulle jeg gå over til paracet, 1-2 tabletter inntil 3 ganger daglig. Føler meg som DEN pilleknarkern her jeg sitter :-P
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 Takk for svar... ja, man føler seg som en kriminell når en putter noe i kroppen som kanskje ikke er bra for den lille... Men vi skal jo fungere i hverdagen vi mammaene også.....) Utrolig slitsomt med hodepine, blior irritabel av det jeg. Skal gå å ta en dose paracet nå
Hikken Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 God bedring :-) Vi har vel nok av vondter ellers i svangerskapet om ikke hoder og nakker skal ta livet av oss i tillegg ;-)
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2008 Takk det samme til deg:)
MensJegVenterPåIben Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Hei! Jeg er også plaget av stiv nakke og ekstrem hodepine til tider. Jordmora mistenker svangerskapsmigrene... Tar ikke tabletter under svangerskapet (ganske lite til vanlig også), men har derimot oppsøkt alternative behandlingsmåter. Kinesiologi har virket veldig bra! Anbefales! Lykke til!
MrsL1 Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Paracett er vell "lov" i svangerskapet? Jeg plages av kraftig migrene, når jeg ikke er gravid går det en god del piller, spess om sommeren... Selvom legen sier jeg kan få ta paracett, og ikke noe annet, må jeg indrømme at jeg har litt sperre for det.... har kun tatt når de verste anfallene har kommet... da har det vert valget mellom det eller å sperre seg inne på rommet i mørket og kalde kluter med så vondt at det ikke går å sove en gang:p Men uansett, legen har iallefal sagt til meg at det bare er å spise paracett, KUN paracett:p
frupingu Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Virkemiddelet paracetamol har ingen dokumentert virkning på fosteret, så kan brukes som det står på pakkene hele svangerskapet. Paracetamol finnes i blandt annet Paracet, Pamol, Panodil, Paralgin Forte. Hilsen Apotektekniker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå