Gå til innhold

Langt nede..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakka med legen igår.. han syns at eg og samboer ikkje bør prøve å få fleire barn.. pga at eg komme til å få svangerskapsforgiftning igjen.. mest sannsynlig.. dette er fordi eg har slitt med høgt blodtrykk siden eg fødde sist..

eg veit ikkje ka eg ska gjøre.. eg har så lyst å oppleve den gleden med å gå gravid og gleden ved å få eit heilt nytt liv...

føler meg fullstendig knekt no, dette var jo noe eg virkelig ønska..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff,så ufattelig trist!Men var sikker på at det var noe å få gjort noe med??vanskelig for å tro at det ikke er noe de kan gjøre for å hjelpe /behandle deg?

Uansett sender jeg deg en trøste klem,dette var virkelig trist!

Skrevet

Eg skal få ny BT medisin som ikkje er skadelig for en evt baby.. men han anbefalte at vi ikkje prøvde på nytt..

eg skal til hjertespesialist (når det er ledig time), og kan jo hende at den legen klare å fikse meg..

men sjansen for ny svangerskapsforgiftning er vistnok høg.. Noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Hei mor til 2

Jeg har hatt høyt blodtrykk siden jeg fikk nr 2 i 1996 og har gått på blodtrykksmedisiner siden 1998. Da vi startet på prøvingen for 2,5 år siden begynte jeg med Aldomet, en gammel medisin, men den som de vet mest om i forhold til svangerskap. Jeg har vært gravid to ganger i denne tiden, og begge gangene har blodtrykket mitt gått ned, og jeg har kunnet slutte på tablettene. Til vanlig, uten riktig medisinering har jeg veldig høyt blodtrykk. Uheldigvis har jeg mistet begge gangene, i uke 25 og uke 12, så vet jo ikke hvordan det ville gått med blodtrykket utover i svangerskapet da. Svangerskapene har vært såkallt høyrisikosvangerskap pga. blodtrykket, men jeg har fått tett oppfølging fra uke 6, og annen hver uke. Jeg har ikke blitt frarådet å få flere barn, men hadde heller ikke svangerskapsforgiftning da jeg fikk nr. 2, så er kanskje ikke målbart. At jeg mistet, hadde forøvrig ikke noe å gjøre med blodtrykk og medisiner. Har du hatt svangerskapsforgiftning med begge dine?

Skrevet

Så gla'

Takk for svaret ditt.. Eg har berre ei jente sjøl, men samboeren min har ein sønn fra før, så blir på en måte mor til 2..

Veit ikkje kossen da va med ditt BT før svangerskapet, men eg har ikkje hatt høgt BT før svangerskap.. Mitt BT vart høgt i forbindelse med svangerskapsforgiftning, og har ikkje gått ned etter det.. BT mitt er oså høgt med medisinering.. går på 100 mg selo-zok, får ikkje sterkere dose pga at eg er så liten.. skal til hjertespesialist for å prøve å finne ut ka da kan vere.. (men e liten bemanning, så e laaaaang ventetid..)

Legen anbefalte absolutt at eg ikkje prøvde å få fleire pga høg risiko for svangerskapsforgiftning.. Og eg er virkelig i tvil om eg skal ta sjansen.. Har VIRKELIG et STORT ønske om ein til.. Men er det ego av meg????

Trist å høre at du har mista! får håpe da går mye bedre neste gang, eg ønsker deg jaffal masse lykke til=)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Herre gud så trist! Er det ikke noe man kan gjøre som å enre kosten? Mamma fikk spesial kost på sykehuset dahun fikk slag pga. høyt blodtrykk.

Jeg skal forhøre meg med noen jeg kjenner som har litt peil. Gir beskjed om jeg hører noe positivt :)

*mange klemmer fra meg til deg!*

Skrevet

mor til 2.:)

Kan vel ikke kalle det ego, for du setter jo også din egen helse på spill. Vel, det å sette eget liv på spill når du har barn fra før kan vel være litt av en sjangse å ta. Du kan ikke vente till du har vært hos spesialitsen da? Kanskje han kan trylle litt???

Lykke til!

Skrevet

Huff, så synd å høre! Hvis det er en trøst, så skal jeg også til undersøkelse, for å sjekke om jeg i det hele tatt bør få flere barn pga. bekkenløsning. Vi har ventet i 13,5 år fordi jeg har vært så redd for å bli verre, men nå har vi funnet ut at vi vil prøve, men skal allikvel til utredning, hvis vi rekker det før jeg blir gravid...:-/ :-)

Mulig dette er helt søkt, men jeg sier det fordi vi har vært inne på tanken... Har dere vurdert adopsjon? Vi har tenkt på det og nesten vært i gang med prosessen flere ganger. Vi vurderer det fortsatt.

Klem

Skrevet

Legen.. Er det en allmennlege? Eller gynekolog/spesialist i fødselhjelp?

For hvis det er en allmennlege, så syns jeg du skal få en "second opinion" av noen som jobber med gravide til daglig.

Det er sikkert lurt å få utredet blodtrykket i alle fall.. MEN, så vidt jeg vet, så er det veldig mange som tidligere har hatt både svangerskapsforgiftning (preeklampsi el HELLP), som blir gravide igjen, og de blir fulgt opp ekstra tett.

De med hypertensjon (høyt blodtrykk) vil bli medisinert og også fulgt opp ekstra.

Ønsker deg i alle fall lykke til!!

:-)

Skrevet

det er ein allemennleg.. skal til samtale med han, får berre håpe han er innstilt på å hjelpe meg/oss.. veit ikkje ka eg ska gjør viss ikkje..

er redd det kommer til å slite veldig på forholdet vår, jaffal for min del.. eg krysser alle fingrene for at det skal gå på ein eller anna måte...

Skrevet

Uff, så trist.... Håper det ordner seg... *klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...