Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Hører flere som kan legge barnet sitt i sengen på dagtid og de finner søvnen selv. Jeg har nok gjort meg selv en bjørnetjeneste ved at tulla bare vil sove i vogna på dagtid, og da trilles til søvn. Burde jeg gjøre om på rutinene kanskje? Hun begynner i barnehagen i august. Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Hun er 13 md og ikke 13 år altså....tihi
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Går da fint å trille noen min med vogna så hun sovner.. Alltid gjort det jeg.. Har ikke prøvd å legge noen av unga mine i vogna,og bare latt de lige der og se om de sovner selv.. Skjønner ikke helt problemet.
Linchen Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Hadde vel vært verre om hun bare sov i senga, egentlig - måtte skyndet seg hjem for å "rekke" å sove, he he. Min er snart 13 mnd og er ganske seig... Går stadig bomturer, dvs han sovner ikke. Så da er det bare å holde han våken etter kl15 slik at han sovner greit til kvelden. Men nå har han blitt flinkere til i alle fall å sove minst en gang... han har hatt dager der han har sovet 0 minutter! Og mange dager med 30 minutter. Hm. Det har bekymret meg i forhold til barnehagen, har sett for meg en hylende unge i vogna mens alle de andre sover sine 2-3 timer... Stakkars nussen min. Men : Har latt meg fortelle at de fleste barn/alle barn sovner greit i barnehagen, om det så er inne eller ute, selv om de ikke har gjort det tidligere. Og personalet triller også barna i søvn i begynnelsen hvis det trengs. Så det blir sikkert sånn for våre også. Eller hur?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Jeg tror de fleste barn vil omstille seg slik de har det i barnehagen. Jeg har også hele tiden trillet jenten min i søvn, og må det fortsatt, men i barnehagen legger de henne bare rett ned og så sovner hun. De trillet der også i begynnelsen men etter en stund trong de egentlig ikke det lenger. Jeg ville snakket med de som jobber i barnehagen om hvordan de pleier å gjøre det med soving. I barnehagen til jenta mi sover alle barna ute i vogner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå