karins81 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Noen som har erfaringer,tips el råd om å reise på sydentur i uke 30-32?? Har vært i fin form hele svangerskapet! Og turen går mest sannsynlig til Egypt.
Figa *Fødeklar* Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Det er ingen problemer med å reise i uke 30-32. Jeg kom hjem fra Italia i uke 34. Hadde ingen problemer på reisen. Var i Marokko i rundt uke 25-26. Hadde med meg antibak over alt fordi jeg var så redd for å bli matforgiftet, så kan anbefale deg det. Var den eneste på turen som ikke ble det. Så du kan helt trygt reise til Egypt i uke 30-32. Bare husk på å vaske deg på hendene etter du har tatt i penger. Det er nemlig de som gjør deg syk der nede, ikke maten!
På vei igjen? Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg fikk beskjed av mitt reiseselskap at dette måtte være minimum 8 uker igjen til termin på tilbakereisen, om du skal reise seinere enn det så måtte du ha en spesiallegeerklæring, de vil ikke at du skal føde på flyet.
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville nok snakket med legen om det og egypt er jo langt å dra. Var i itala i uke 29 og selve oppholdet der nede var deilig, men jeg synes flyturen var slitsom.... fikk kramper i bena og syntes det var trangt og ubehagelig....fikk ikke satt bena opp. Men hvis du velger å dra til syden, er det jo de skriver her, dette med håndhygiene, gjennomstekt mat og katter som er viktig å tenke på. Lykke til:)
Vannmelonen Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Jeg var i syden i uke 30-31. Ikke noe problem i et hele tatt! Jeg brukte ikke støttestrømper på flyet og angret bittert... Jeg sjekket med flyselskaet som sa at de godkjente at gravide fløy med dem frem til uke 36. Jeg tok med med helsekortet som viste termin. Likevel fikk jeg litt problemer med å komme meg hjem igjen, da hun på innsjekk ikke ville ta meg inn. Så hvis du har mulighet til å få legen din til å skrive en bekreftelse på at du er i form til å fly så ville jeg tatt det med. Kos deg på ferie!!
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Var i Egypt da jeg var i uke 26 og det var helt nydelig! fikk virkelig slappet av der (: vet ik når du er i uke 30-32 men du skal vite at det er forferdelig varm der på sommern da rundt 45 grader, så må passe på magen og få i deg nok veske.... flyturen er på ca 6t så det kan være litt tugt og for alldel ha med atibac... pengene der er veldig skittne! Noen flyselskaper krever en lege erklering på at det ikke er en risiko for at du skal gå i fødsel på turen, det skal nok holde (o:
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 hm.. jeg har ikke gjort det selv. men kunne ikke tenkt meg å gjøre det heller.. var utrolig varmt i oslo i 3-4 uker da jeg var rundt uke 30+, synes det var for varmt! men det er kanskje noe annet når man kan bade seg osv`? men hadde ikke greid å ligge på stranda hvertfall
Edelweis Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 heisann HI. jeg kom hjem fra tyrkia for 2 uker siden. var der i uke 33-34. hadde med lege erklæring at jeg var fit to fly da. ble stoppet på innsjekking på tur hjem, og hadde jeg ikke hadd med erklæring hadde jeg ikke fått reise hjem, så dette må du ha med deg. men ellers vil jeg si at det er helt greit å reise på den tiden syntes jeg. vi hadde med en 19 mnd gammel snuppe og jeg har plagdes litt med Bl, men så fin ferie vi hadde likevel. å det var heller ikke mer varmt en til vanlig. men-- det er et men... du sier du skal til egypt. da er jo flyreisen ganske lang også da vil jeg tro. syntes mine 4 timer til tyrkia tok en evighet, og det var ikke behagelig å sitte så lenge på fly med stor mage. men hvis du ikke ser på det som noe problem så er det jo fint. ellers, spiste jeg maten på hotellet vårt, spiste til og med isbiter jeg, det ar jo filterrenset vann. gikk kjempe fint. kjøpte ikke mat fra gaten, og ikke frukt som ikke kunne renskes. =) god tur!
Puumi Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Sharm el sheikh i egypt, er ett av de reneste chartermålene jeg har vært på å har vært mye i syden. Man kan leve der i en mnd for det man bruker på en uke i kreta , tyrkia, spania osv + at det er ikke så dyrt å reise dit å alle hotellene er kjente luksushoteller til vanlig pris......1,50 nok for 1,5 l vann sier vel sitt.... mat fra hele verden , God hygiene på alle restauranter... for ikke å snakke om snorklingen der , er som å være med i en nemo fil med alle fiskene og det klare vannet Er cleopark der, delfinshow, 4 hjuls kjøring i ørken, kamelridning, allt man ønsker på en ferieplass... hard rock cafe, kfc, mc donalds ( reneste jeg noen gang har vært på) i tilegg til mange andre koselige rest... Her er ett par hotell eks, hvor kan man ellers bo på hilton hotell i 14 dgr til rundt 6000,- kr?? http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Egypt/Sharm+El+Sheik/Naama'>http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Egypt/Sharm+El+Sheik/Naama +Bay/Hotel/Novotel+Sharm+el+Sheik.htm http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Cat alogue/Egypt/Sharm+El+Sheik/Naama+Bay/Hotel/Hilton+Sharm+Dreams+Resort.htm Kos deg på ferie du, bare husk legeerklæring på uker osv va der på denne tiden i fjor, 35 grader i skyggen, men går fint så lenge man holder seg i ro midt på degen å drikker nok veske å spiser nok. Vil gjerne dra dit når lillevenn er rundt 6 mnd.
løveprinsen <3 Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 jeg var i tyrkia i uke 30-32. Ingen problemer med det. litt trasig å sitte på flyet, men det er jo bare å opp å gå noen runder. Lurt å ha med legeerklæring på at du kan fly (skrevet på engelsk) Legen min mente jeg ikke trengte det, men på flyplassen krevde de den. Glad jeg hadde da. Husk å drikk masse. Ønsker deg en god tur.
*bubbs* Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Er ikke Egypt et av de landende det er lettest å få matforgiftning? Jeg hadde kanskje helst dratt et annet varmt sted for sikkerhets skyld tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå