♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Gutten vår er 3 mnd og han klarer ikke å ligge i ro uansett om det er vippestolen eller når vi er på tur.I motsetning til andre barn ligger han og skriker/vraler seg rundt i vogna istedenfor å nytte.Han vil bare være hold i armene/på fangene.Da han er glad og fornøyd.Er det noe som er galt?Vil ikke at han blir egoistisk fra så tidlig alderen
grolla Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Egoisme er det i hvert fall ikke snakk om! Gutten din er helt normal! Det er bra at barna vil opp å se på verden, og ikke finner seg i å ligge passive i vognen. Dette vil alle barn før eller siden. Min har nektet å ligge i vognen når det "skjer noe" siden han var to måneder. Vil opp å sitte på armen for å få med seg det som skjer! Helt naturlig og veldig sunt! Du må fortest mulig investere i en eller annen bæreinnretning, så blir dere begge fornøyde! Lykke til!
RødRev Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Min gutt ble også veldig nysjerrig på omgivelsene i tre-fire månedersalder. Da likte han IKKE å ligge i vogn mens han var våken. Vi anskaffet en utovervendt vogn som gikk an å justere litt opp, slik at han kan se når han er våken. Stor suksess!
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 prøv sportsvogn med litt ryggstøtte i,så han får sett mer
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 helt samme her. måtte ha sportsvogna eller bære ham.. de gidder ikke å bare ligge i vogna fra 3-4 mnd alder nei.. helt normalt og sunt = )
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2008 Takk for svarene.Det er en ting at han vil sitte på fangene,men han blir fort lei det også,da vet jeg bare ikke hva jeg skal gjøre....men han er like urolig når det gjeldet nattetid.Han kan ikke ligge i sin egen seng og sove,han vil bare sove sammen med oss,og jeg begynner å bli litt lei av det.Kanskje jeg gjør noe feil,jeg ammer ham i senga vår kl 9,da sovner han og sover så godt,virker sånn,men når vi skal legge oss i 1 tiden og må flytte på ham,da våkner han og blir lysvåken i sin egen seng og sovner igjen hvis vi legger ham tilbake med oss.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Gutten din er nok heeeeeelt normal!! Tror alldeles ikke du skal bekymre deg får det nei.. Enkelte barn er bare litt mere urolig enn andre, rett å slett. Å spesielt de 3 første mnd kanskje. Han kommer ikke til å være så urolig bestandig. Snuppa mi var også ganske urolig fra 3-4 uker alder å opp til 4 mnd alder. Hun var litt motsatt hun da.. Hun gadd ikke sitte i fanget så lenge av gangen, ble fort urolig da. Kan jo fort bli litt "tvunget" i fanget så hun likte faktisk best å enten ligge på golvet, vippestolen eller i sofaen. Hun ville helst at vi lå å pratet med henne da, ville gjerne ha oppmerksomhet, men hun likte best at hun fikk bevegd seg litt fritt, å se oss i ansiktet, isteden for å bli holdt i fanget. Hun lå sammen med oss til hun var 2 mnd, etter dette har hun ligget i egen seng å der er hun eksemplarisk rett å slett. I vognen så var hun slik at det var greit å ligge der så lenge vognen var i bevegelse. Men nå er hun blitt ganske rolig på alle områder, 5 mnd nå! Eller det er ikke noe stas å ligge da, skal opp å se, men det er jo helt normalt. Noe annet ville heller vært unormalt. Barn er så forskjellige, å de forandrer seg så fort. De første mnd er ofte litt mer "slitsomme" tror jeg. Tar litt tid å finne ut hva det er barnet vil. Etterhvert blir det litt lettere å tyde barnets signaler, slik at det blir lettere å forstå barnet og for barnet å forstå deg. Så som sagt, gutten din er nok høyst normal, kanskje han er en av de itt mer "urolige spedbarna" men det går seg til skal du se...
2 hjertegull :) Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ammer også Mia (4mnd) i senga når hun skal ta kveld.. Da sovner hun, men jeg tar henne opp på skuldra likevel for å få henne til å rape.. Da er hun som regel litt våken, men jeg legger henne likevel i sin egen seng, å gir henne smokken.. Hun ligger å klager litt før hun finner roen, da helst når hun legger seg på siden.. Hun er vant til å sovne i egen seng.. Vi har gjort det hele veien.. Jeg tror rutiner er nøkkelen, alfa omega! Kan kanskje sammenligne ditt problem me første nattmatingen vår. Da våkner hun når jeg tar henne opp for å rape, og når jeg da legger henne i senga si, så ligger hun en stund å klager og prater.. Men jeg lar henne klage, det er forskjell på det å gråt... Etter mating nummer to, får hun ligge sammen med meg, og som regel sovner jeg selv før jeg får tatt henne opp å rape.. Hun plages heldigvis ikke med luft, så det går greit.. Prøv å la han ligge en stund i sin egen seng å se om ikke han roer seg.. Begynner han å gråte, ville jeg tatt han opp... Som de andre her skriver, så tror også jeg at gutten din er heeelt normal.. Masse lykke til videre
ZZzZzzZ Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 gutten min blir 3 mnd i morra, han klarer heller ikke være særlig i ro! var hos fysioterapeut i går, pga hadde mistanke om kiss,men det var det ikke...MEN vi fikk ny time pga hun synes han var altfor urolig... hmm!! ikke hørt om før, at spedbarn er "for aktiv"...
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2008 Hva dere anbefaler å gjøre med legge rutinene?
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2008 Takk for tipse Mamma&Mia!
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. juni 2008 Og nå var det samme igjen!!!! Har lagt gutten min kl 9,så klart sovnet han så godt i senga vår,men da vi skulle legge oss kl 1 og måtte flytte han i senga si,da våknet han,lå og skreik,vralet i sparket i senga si,da flyttet jeg ham til oss igjen,sovnet igjen,prøvde senga hans igjen-samme resultat.prøvde det 3 ganger-uten resultat,sover bare med oss.Noe tips.....
2hærligegutter Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 Kan nok hende han bare må lære seg å sove i senga si, at du legger han der fra første stund når det er legge tid ikke la han sovne i senga deres for så å flytte han. Sitt i senga mens du ammer, ta han opp for å rape og legg han i senga si, gjerne med et plagg som er ditt ell mannen din sitt, sånn at det lukter av dere. Hvis han ikke er vant til å ligge der så er det ikke så rart at han ikke vil det, det er veldig godt å ligge i senga sammen med mamma og pappa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå