Ikkelektuell Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 med å skrive m i stedet for med? Og når jeg først er i gang; p i stedet for på? V i stedet for vi? Og hvorfor er det bare halvgamle folk med fjortis-tendenser evt -ønsker som skriver slik? Bare lurer.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Forkortelsen m for med lærte resten av oss tidlig, Bærkorg, den er veletablert og språkrådsvelsigna lenge før du ble født og tekstmeldinger oppstod (ingen kausalitet, nødvendigvis). De andre er dårlige bastardiseringer - og kjenner ingen alder.
Ikkelektuell Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er inneforstått med at med kan forkortes til m. Når ble det en god grunn til å bruke denne forkortelsen aktivt i enhver sammenheng? Jfr diverse innlegg her i går. Det ser uhyre snålt ut når alle ord i et innlegg eller en tekstmelding står i sin fulle lengde med korrekt staving, utenom m. Er det spesielt belastende for fingrene å tilføye den lille -ed'en, eller er man besatt av en idé om at det ser..kult ut? Urk.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Liker heller ikke m. Kjenner attpåtil en som forkorter men med m. Da kan man fort bli forvirret.
Ikkelektuell Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2008 Her omkring forkortes både med og meg på samme idiotisk overdrevne måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå