Gå til innhold

Det å ha barna i bakovervendt sete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv 3-åringen min i bakovervendt sete men som kom jeg til å tenke på en ting. Hva hvis man blir påkjørt bakfra å bakruta knuser, da treffer jo det barnet rett i ansiktet. Har aldri tenkt på det før egentlig.

Er jo kanskje fortsatt tryggest å ha barnet bakover grunnet andre ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er masse "om atte, hvis atte" når det gjelder plassering av bilstoler.

Det tryggeste er nok å aldri kjøre bil,noen sinne, bare gå, helst på utraffikerte veier:)

Men når man blir påkjørt bakfra så blir man som regel ikke truffet i like høy fart som en kollisjon forfra. Da kjører bilene som oftest i like høy fart, eller i køkjøring o.l, men når en bil kommer forfra så kommer det fart fra to rettninger.. Vanskelig og komplisert forklart...

Skrevet

Bilrutene er laget på en slik måte at at de blir oppløst i små biter om de knuses. Slike bitte små mangekantede biter. Rett og slett så de ikke skal være så farlige for menneskene inni bilen om en rute knuser.

Så ikke noe å tenke på at bakruta skal knuse altså. Det er ikke en risiko.

Skrevet

I tillegg til å pulveriseres, er de innsatt med en slags folie/film som gjør at bitene holder seg på plass og ruta i ett stykke.

Hva med sidevinduene da ?

Det er jo farlig å kjøre bil i det stoee og hele - men akkurat dette er ikke noe argument for å snu barnet fremover ihvertfall.

Skrevet

Min søster fikk en knutsiderute på seg når vi krasjet en gang, hun klarte å svelge noen biter og fikk småsår i ansiktet av de. Med det gikk bra med hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...