Gå til innhold

Alle som trener på SATS!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hvilke timer går dere på? Hva syns dere er kjekkest? Jeg er fersk på sats, og prøver å velge ut hvilke timer jeg skal gå på, men er ikke så enkelt. syns det står lite om de forskjellige timene på nettet og i brosjyrene... Jeg er ganske dårlig trent, 15 kilo overvektig og røyker som en skorstein... hehe, hvor kan jeg begynne? har også problemer med bekken og hofter, så kan ikke være for mye hopp og sprett. Men gjerne dansing, pilates osv. Har prøvd ut pilates og spinning. Fortell og anbefal=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er dårlig trent, så lønner det seg nok å sjekke ut de gule timene, f. eks Stram Opp, 15 min oppvarming, halvtime vekter, strikker, matte.

Stram Opp Puls er litt tøffere, men likevel gul. Det er 1/2 time kondis (litt hopp, men du styrer det jo selv), 1/2 styrke med manualer, matte og strikker.

Mine favoritter er Flyt & Pilates, Step Styrke, Høy Puls og Spinning.

Høy Puls finnes uten hopp. Hva med yoga?

Skrevet

Du kan jo snakke med en treningsveileder der (gratis), slik at du kan få hjelp til å sette opp et program.

Hvis du skal styre unna ting som ikke er bra for hoftene, er jo ikke Høy Puls og Step-timer det beste, kanskje? ;-)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Nei tror jeg skal holde meg unna step, mamma har samme plagene som meg og måtte slutte med step som hun hadde trent i 10 år... så da tror jeg ihvertfall ikke jeg skal prøve meg!

Skal prøve ut salsa ihvertfall, det er jo gjerne bra for å stabilisere hoftene vil jeg tro? skal ha veiledningstime om en uke, men vil gjerne trene noe i morgen og i begynnelsen av neste uke=)

Yoga har de ikke på senteret mitt, men de får det til høsten=) da skal jeg begynne!har gått på yoga før og syns det var kjempekjekt - avslappende, behagelig, sunt og så blir man sprek! Pilates var jo mye det samme, kjempekjekt det også!

Skrevet

Styrke er jo bra for å ..eh...styrke hele kroppen, he he

Og for vekten. Skal man få fart på forbrenningen, må styrketrening til.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ja kommer til å trene litt apparater ihvertfall, men bare de som er snille med hoftene mine, så ikke så mye beinpress i begynnelsen=) SKAL ha bort disse 15 kiloene. Men tar det litt på sikt=)

Det er ihvertfall utrolig kjekt å trene syns jeg. Og vil tro yoga og pilates er bra for meg med ustabile hofter og skjevt bekken siden det strammer opp den indre muskulaturen...

Skrevet

Slik de andre sier så er gule timer kjempegrei å begynne på. Mage/rygg er den timen jeg startet med, det er 30 minutter med oppstramming på mage/rygg. Denne timen er veldig kjekk å kombinere med sykkel. Ofte (Bergen hvertfall) så har de 30/45 min spinning først, og mage/rygg rett etterpå. Da har man plutselig trent i 1 time og man har fått passe med kondisjonstrening (spinning) og styrke. Stram opp er også kjempegrei til å begynne med

Jeg elsker spinning, går nesten bare på 45 min, her bestemmer du jo selvsagt intensiteten selv

Sats styrke (blå time) er en ren styrketreningstime i sal med vektstang. Her bestemmer du selv hvor mye vekt du vil ha på stangen, og regulerer dermed "hardheten" på treningen. Her er de også flinke til å finne alternative øvelser dersom man har div skader o.l

Jeg pleide gå på Sats baby i begynnelsen etter fødsel, denne er genial time, siden de fokuserer mye på bekkenplager og tilrettelegger for dette. Mange på timene som ikke hadde barn med også

Jeg har nå trent i 4 mnd, ikke gått ned et eneste gram.... MEN: jeg har fått muskler istedet for overflødig fett. Så da gjør det ingenting :) :)

Men snakk med treningsveileder. Da får du god rettledning i forhold til ditt behov og hva som passer deg. Eller spandere på det noen PT timer for motivasjonen sin del

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Takk for svar=)

Hvor i bergen har de sats baby? jeg trener på sats vannkanten, tror ikke de har det der... men har sånn medlemskap så jeg kan trene på alle satssentrene i bergen eller norge eller noe da...

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

hehe ja det var jo ikke så tungt, funket for meg da vettu! og sååå behagelig musikk... og siste ti minuttene var jo bare meditering. funker fint for late meg=)

Skrevet

JEg går på nesttun (midttun), der har de sats baby en gang i uken.

Mener å huske det var et senter til i bergen som hadde det, men usikker på hvilke. Er jo bare til å sjekke timeplanene til de ulike sentrene på sats.no

Er begrenset med timer nå om sommeren, men har hvertfall til høsten. Dersom man har mulighet så er det greit å trene på ulike sentre (synes jeg hvertfall) Jeg blit lett umotivert av å gå på samme plassen hele tiden, og ha de samme treningene gang på gang

Jeg blir generelt lett umotivert :)

Skrevet

Åh, pilates er digg! Trener ikke ren pilates, men Flyt & Pilates (som nevnt).

Er litt Tai Chi i det også. Og man bruker andre muskler, blir så myk og smidig atte!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hehe, er litt sånn jeg også=)

Har oppkjøring om en uke og hvis jeg står da blir det jo mye lettere å komme meg til andre sentre . Slipper å busse/få sambo til å kjøre... Syns de har litt lite utvalg på timer hos vannkanten, men er jo ikke så langt til byen og nesttun egentlig...

Skrevet

Pilates er jo så kjeeedelig =D Blir sint når folk mener det motsatte=p Det er latmannstrening=D

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

det er jo det som er hele poenget... å late som om man trener...=P hehe, neida. var tungt nok for meg!

Skrevet

He he, jeg får bra trening ut av det. Bruker musklene skikkelig. Men selvfølgelig, jeg kombinerer det med annen trening.

Så lveldig at er jeg ikke ;-) Trener annet 5 ganger i uken, og pilates er mer som restitusjonsdagen min, he he

Skrevet

Sentrum har vel flest timer, så kommer nesttun på en god nr 2

Får håpe du har lappen i hånden om en uke :) Ingenting er så deilig som å ha lappen (jo, det er enda deiligere å ha lappen OG bil!!!)

Jeg har enda håp om å komme tilbake til "matchvekt" (10 kg igjen til det jeg var før fødsel), men har begynt å sette meg delmål. Så nå ser jeg frem til å komme sommeren i møte med noenlunde stram figur, så får vi ta kiloene til høsten :) Jeg har god tid!!!

Masse lykke til med treningen!!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Takk for det=) kanskje jeg ser deg på sats nesttun en gang da? du får se etter en halvfeit julegris med en etåring på slep... der har du meg...=P

Skrevet

Blæææ :P Da må dere trene mer, hvis dere skal kalle det trening... =p Kan gå med på at Yoga er koooosetrening... Mens pilates..... =p

Skrevet

Ja, du får ha øynene oppe :)

Jeg er hun jenten som ikke eier koordinasjon på steptimene, og hun som går midt i spinningtimen fordi jeg er dypt uenig i musikkvalg/rutevalg, og som henger over styrkeapparatene og puster og peser verre enn det som var tilfelle under fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...