Ønskedrøm&Prinsessa Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 først: kan man sterilisere/koke vanlige smokker(ikke tåteflaskesmokker) i sånn mikrosterilisator?eller er det best å koke dem i kjele? neste spørsmål: skal bake sånn sjokoladekake i bamseform, men trenger tips til å få kaken HEL ut på fatet!!!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 første spm: aner ikke andre spm: jeg har smurt forma GODT med smør, og bare dunka den ut...alltid gått bra
Mø schæl! Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Kan bare svare på spm to: Du tar fatet du skal ha kaken på, legger den over bamseformen, og snur fatet slik at bamseformen ligger opp-ned på fatet hvis du skjønner. Så "lirker" du kaken ut. Men husk å smøre formen godt før du steker, slik at ikke kaken henger fast. Huff, jeg er ei tøtte til å forklare.... :-)
Ønskedrøm&Prinsessa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2008 ok, mener å ha hørt et eller annet om noe sago gryn eller noe til baking?
Ladybug~N&E Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 ja på det første og den andre skjønte jeg ikke.. er det ikke b are å løfte formen av kaka da?
Ønskedrøm&Prinsessa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2008 hi he, he!! vet at man skal løfte kaken ut av formen men noen gode smøretips utenom smør?
kokko Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 jeg har prøvd å smøre kjempe godt bamseformen... men sjokoladekaken kom ikke ut som en bamse.....men har du en silikonkakeform så skal det gå bra...
Mø schæl! Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Olje? Evt. drysse med litt semulegryn over. Viktig å smøre goooodt i alle "krinker og kroker", slik at ikke deigen setter seg fast og feks snuten sitter igjen i forma, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå