Gå til innhold

synes dere det er feil og kle små jenter i bikini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kler dere jenta i bikini, badetruse eller naken på stranden? her er det enten liten truse eller ingenting. skjønner ikke hvorfor 2 åringer skal se ut som små fjortiser, ser helt latterlig ut, finnes ikke søtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke, men det finnes bikinier jeg syns blir for vulgære på små jenter. Da tenker jeg de som er mini mini. Har kjøpt badedrakt til min jente, men kommer sikkert til å kjøpe bikini når hun blir større og er uten svømme bleie og slikt! Husker da jeg var liten. Jeg ønsket meg bikini og fikk bare badedrakt!

Skrevet

jeg syns det ser litt dumt ut å ha på "bh" når man ikke har pupper.. hehe vi har badedrakt til snuppa, om ikke så bader hun naken eller med badebleie. Blir litt for dallete å ha bikini.

Skrevet

Her går både 2 og 4 åringen ofte naken på stranda. Starter gjerne ut i badedrakt, men tar den av.

Største ønsker seg bikini. Vet ikke hva slags unnskyldninger jeg skal bruke for å unngå det.....

Skrevet

Om det er søtt eller bare teit kommer litt ann på hvordan bikini toppen er utformet synes jeg. Mange av bikiniene til små barn er søte, noen e bare stygge.

Skrevet

til 2 åringen har jeg en nyyyydelig badetruse med bleie. 4 åringen har fått sin første bikini i år. Søt topp og truse.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Hver får selvsagt gjøre det som føles riktig for den enkelte, men MIN 3-åring får ikke gå i "vanlig" bikini ala bikiniBH og truse. Dette er vel mer pga hva jeg assosierer med dette, at BH er der for å skjule bryster, noe små jenter ikke har.

På stranda kler jeg jenta vår enten i truse, strandkjole (naken under) eller i badedrakt. Når vi er i svømmehallen bruker hun badedrakt, og virker veldig fornøyd med dette.

Skrevet

Jeg synes det er helt på trynet. Å kle på små barn bikini er for meg å seksualisere kroppene deres: vi signaliserer at en fireåring har seksuelle attributter som burde holdes skjult/privat. Vannvittig, rett og slett.

Skrevet

Mine bruker både bikini og badedrakt :)

De bader ikke nakne, ville jeg aldri ville gjort.

Vet aldri hvem som evt sitter da og ser på mine barn og får syke lyster og drømmer pga nakne små barn.

Badestranden er nok et paradis for de jævlene der.

Skrevet

Kommer an på bikinien. Jenta mi på 3 har en kjempesøt "bikini" med truse og topp som dekker nesten hele magen. Så søt atte=)

Skrevet

JA!! Synes småjenter må få være nettopp det, små. Bikinitopp er liksom for å skjule puppene da...

Skrevet

Jeg kommer til å kjøre badedrakt på mini (som mor så datter). Hvis hun maser om bikini når hun blir litt større kommer jeg til å si at

"Bikini er for voksne, barn skal ha badedrakt. Punktum."

Skrevet

Liker ikkje dei bikiniene som ser ut som mini voksne, men det finnes noen som blir mer tankini, og dei syns eg er heilt greie. Men ho bruker kub truse eller badedrakt

Skrevet

jeg synes ikke bikini ser dumt ut på ei lita jente nei.Mulig jeg er naiv og sånn men jeg ser ikke det seksuelle i det da. Men forstår problemstillingen. Vet ikke om jeg hadde tatt på datteren min bikini eller badedrakt...

Skrevet

Synes ikke noe om det nei,, bh kan hun få når hun får pupper ;)

Hun har soltopp da, som er som en singlett..

Skrevet

Ja, det syns jeg er feil. Hun her i huset får ikke bikini før hun får pupper. Så ei lita jente (ca.3-4år) på stranda med skikkelig liten truse og trekant bikini-topp for en stund siden.

Syns det er helt håpløst. (Og i ekte dib-ånd, så skulle jeg nok sagt noe til foreldrene, men jeg gjorde det ikke:)

Skrevet

Lillemor går i badedrakt med sånn "innebygd bleie" sånn type man kan bruke i basseng ol.

Evt. badebleie eller truse.

Jeg lar ikke ungene gå nakne på stranden..

Ikke så mye fordi vi er redd for nakenhet og at folk skal se de nakne osv, men.. mest fordi da min nevø var liten fikk han sand under forhuden da han satt naken i sanden. Det ble en rift og vannet inne på grunna var ikke akkurat sterilt så riften ble betent og det ble en lite trivelig sommer.

Jenter er jo ikke akkurat noe mindre utsatt..

Derfor har mine barn ihvertfall på en underdel når de er på stranden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...