Gå til innhold

Noen som har eksembarn her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er strax 2 år og fikk i mars sitt første eksem utbrudd... i hodebunnen. Vi trodde det var psoriasis, Å det trodde legen også men syns det var rart da det ikke eksisterer det i noen av våres familier. Heller ikke eksem.

Men så fikk hun på håndleddet og både hodebunn og håndledd forsvant det etter 4 dager ca. jeg behandlet det med solhat, da jeg kjenner flere med kjempe resultater av å bruke det.

Men rundt munnen blir det for sterkt. Har brukt aderma nå i 1 mnd. er bra når det er dårlig vær men straks det er varm blir hun helt rød. HVa bruker dere...????

Vil ikke bruke hydrokortison da jeg ikke vil spille lotteri med dattera mi. Er så mange som får plager i åresvis med hydrokortison.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen???

Trodde dette var et problem for mange...

Skrevet

jeg har en atopisk datter og veldig god erfaring med produktene fra www.naturlighudpleie.no. Bruker solkremen derfra også. Hun som lager kremene er superhyggelig og jeg ringer henne alltid for å få de rette produktene i forhold til mitt behov.

Skrevet

Har ikke barn med det enda(merkelig nok), da jeg var hardt angrepet fra 6 mnd alder og godt opp i voksen alder. Det var atopisk eksem.

Jeg har prøvd alt av kremer,tabletter og kortison. Dempet til en viss grad utbruddet i korte perioder.

Etter jeg begynte med omega 3, er jeg helt fri for eksem.

Har du vært i kontakt med en hudlege?

Skrevet

Vi sliter med barneeksem eller atopisk eksem som de kaller det. Har ikke funnet det ideelle enda :( Men, bruker aderma på kroppen; håndledd, og på beina. Hun har litt i ansiktet også, og der har jeg brukt decubal orginal; syns den har fungert best. Er enig med hydrokortison, bruker det minst mulig. Her syns jeg eksemen kommer og går. Det varierer fra den ene dagen til den andre....

Skrevet

Ja det er et problem for mange, men hvertfall for oss har det vært en evig runddans der ingenting hjelper noe nevneverdig.

Våtbandasjer hjelper litt da. Vi smører tykt lag fuktighetskrem, så tykt at det blir helt hvitt. Så ett lag vått gasbind, og så ett lag med tørr bandasje utenpå igjen. Sover med det natta over. Da klør det ikke om natta, og huden er mindre tørr neste dag. Han klorer seg ikke opp da. Så er det pån igjen......

Skrevet

Her har det ikke vært noe annet enn kortison salve som har fungert. Har en trinn 2 salve som jeg smører tynt på i kjakane når han får utbrudd og en trinn 3 salve som jeg bruker på håndledd, knehaser, ankelr, hender og føtter. Tynt lag morgen og kveld - er borte etter en dag maks to med behandling. Og da er det stort sett leeeenge til neste gang. Har nesten ikke brukt noe av salvene vi fikk på resept. Er det eneste som funker her! Smører han et par- tre ganger daglig over hele kroppen med LOCOBASE REPAIR forebyggende og dette har også vært veldig effektivt og begrenset hvor kraftig og ofte han får utslag på eksemen. Ellers vært forsiktig med allergi/eksem fremkallende matvarer, men min er ikke fylt ett år enda så endel av disse ville man vært tilbakeholden med uansett..

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Det ene utbrudde i hodebunnen og det på håndledde var på størrelse med en 50 øring... mens haka hennes blir bare ikke bra :( Ser flott ut noen dager så er det rødt igjen... Hun sikler en del og tror at det har mye av skylda.. men har egentlig ikke peiling. Ingen av de andre barna har noe sånt...

Hun er veldig glad i tran, men vi har vært litt slapp. Kanskje jeg må ta det opp igjen. skal også sjekke nettsia noen anbefalte...

takk takk:)

Skrevet

Sikkel er garantert problemet. Eksem og fuktighet er full kræsj dessverre.

Skrevet

Til slike sikle-sår bruker vi ceridal kuldekrem. Den er så feit at siklet ikke vasker den bort.

Skrevet

Udos Choice er en olje (linfrø) med Omega 3 og 6 som du får på helsekosten. Den er superbra for huden. Jeg er plaget med tørr hud og tar Udos Choice i stedet for tran, og det hjelper.

Skrevet

Lillemor hadde litt atopisk eksem som baby, men vi tar mange forhåndsregler så hun har ikke vært plaget med det på lenge.

Pappaen hadde det som barn og har blitt veldig plaget igjen i det siste, så vi håper vi kan klare å holde det i sjakk hos lillemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...